Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2013

:)

Av Camilla - 31 december 2013 10:38

Lite sovmorgon imorse, tack små älskade barn för att vi sov till 6.40 idag <3
Hade hela sängen full med små pojkar när jag vakna :)

Nu är det "bara" jag, Kevin och Alvin hemma.
Alvin sover och Kevin sitter här med mig.
Har tagit en dusch och sminkat till mig lite ;)

Har lite planer inför kvällens meny! Så nu väntar jag på att vi ska äta lunch och sen handla lite.

Hoppas ni får en bra dag <3

Pöss :)

Av Camilla - 30 december 2013 19:11

Lite kaffe så kanske jag orkar se hela filmen som vi hyrde idag?!:)

Haft en jätte bra eftermiddag.
Nicole har lekt med en kompis och Kevin tog hit en kompis som åkte hem för 30 min sen.
Efter utelek och lite mellis tog vi oss en promenad till centrum.

Pojkar har verkligen mycket spring i benen, och jo jag tycker det är stor skillnad på pojkar och flickor ;)
Alla pojkar utom Alvin sprang i princip fram och tillbaka till centrum ;)
Sen blev det middag och nu sitter vi här.
2/4 barn sover redan.

Ha en fin kväll :)

Av Camilla - 30 december 2013 13:50

Jahopp rastlös igen..
Barnen är ute och leker och nyss gick Karln ut med Alfons, och lilleman sover vilket betyder att någon måste stanna kvar inne och det blev jag såklart!:)

Vi har varit iväg och handlat allt inför imorgon, tvättat bilen och ätit lunch.
Eftermiddagen lär spenderas ute i någon lekpark, vi måste ju passa på när det är fint väder :)

Känner mig trött och sliten idag som vanligt.. Måste nog ta tag i den såkallade träningen snart, för det brukar kännas bättre då. Iaf jag blir mycket piggare av lite träning ;)

Nu ska jag röja lite innan mini vaknar!:)

Bjuder på en bild på en trött och osminkad fyrbarnsmamma ;)

Av Camilla - 30 december 2013 06:48

Har nu varit vaken med lilleman sen kl 5.30
Sitter och funderar på att plocka ner granen idag? Är så trött på att se den :/
Får se hur vi gör senare.

Imorgon är det ju nyår, jag har missat att köpa glitterspray, och har faktiskt inte sett det någonstans?!
Någon som vet vart det finns?

Nu ska jag förbereda frulle, sen ska vi åka iväg och handla resten till imorgon :)

Saknar min fina Alfons, men han har sovit gott hos sin mormor <3

Av Camilla - 29 december 2013 21:39

Nu är jag tröttmössa och Alvin har vaknat för andra gången sen han somnade vid halv 7...

Idag va vi iväg till Farsta, det va bra länge sen vi va i det centrumet :)
Barnen ville handla för sina julklappspengar såklart;)

Nicole köpte en hund som kan åka skateboard och låter, verkligen jätte kul haha.
Kevin köpte en skylandersgubbe och en liten pistolaktig sak som skjuter små mjuka "rör" av något slag och ett par snygga blå gympaskor.
Alfons köpte en superman gubbe och ett par spindelmannen gympaskor.
Alvin fick en Batman tröja, tjocka vantar och en egen "kanalbytare" haha kommer inte ihåg vad det heter? En sån som kan byter kanal med på tvn ;)

På em har Kevin lekt med en kompis och vi har gått ner till c för att handla lite, ( och för att få luft och röra oss lite) haha ;)

Sen blev det tacos.
Inatt sover Alfons borta för första gången helt själv.. Min stora lilla kille <3
Han va så bestämd och har velat sova borta flera ggr, nu äntligen får han testa på det.
Vi får väl se hur allt gått imorgon :)

Det är väl bara jag som tycker det är jobbigt när något barn sover borta :/ och jag sover jätte dåligt då och bara längtar till morgonen..

Nu på kvällen har jag tagit en promenad och försökt prata med min man som är helt inne i sitt förbaskade tvspel. Och jag har bara mig själv att skylla ;)

Godnatt.

Av Camilla - 29 december 2013 06:40

Godmorgon.. Ingen skönhetssömn inatt men vad gör det? Har snart fått i mig mitt kaffe ;)

Hade en konstig dröm inatt, vart kommer alla drömmar ifrån?!
Ibland kan man inte sluta tänka på det man drömt :/

Snart blir det frukost och en dusch, innan vi ska åka iväg en sväng.

Igår träffade vi Idige och bytte lite klappar, Alfons (idige är hans gudmor) blev superglad för bilen och hela kvällen kördes det här hemma :)
Inte lätt det här med klappar och varför "bara" vissa får :/
Nicole är den som är mest ledsen, hon är inne i en period och tänker så mycket på allt.. Min fina prinsessa <3


Avslutade kvällen med mys framför "shrek".
Hoppas vi får en likabra dag idag som vi hade igår <3

Ta hand om varandra.
Kram

Av Camilla - 28 december 2013 10:56

Hemma igen efter en promenad till c.
Nyårsplanerna är klara och oxfilen köpt!:)
Det kommer bli mysigt om allt går som det ska på nyår.

Känner mig lika trött som igårkväll, men endå minns jag bara att jag blivit väckt av Alvin 3 ggr.. Beror nog på vädret också, sen lite sömn i några nätter.
Ska försöka dricka lite kaffe nu medans lilleman sover, så kanske jag får mer energi ;)

Nu ska jag njuta av lugnet en stund.
Kram

Av Camilla - 27 december 2013 22:09

Snart dags att sova. Har nyss lagt mig i sängen efter att ha sett en bra film med min man.
Känner att jag måste försöka sova lite efter några jobbiga nätter, man vet aldrig hur den här natten slutar heller för den delen ;)

Imorse efter frukost åkte jag upp med barnen till handen c för att titta lite medan Karl tränade.
Stötte på Björn som bjöd barnen på choklad..:s jippi sockerrus deluxe.
Det slutade med att dom tre äldsta sprang runt i ring och tyckte det va jätte kul.. Själv ville jag bara gömma mig och låtsas att jag inte va deras mamma ;)
Efter att jag sagt till flera gånger ledsna jag.. Vi gick till bilen och åkte och hämtade Karln istället..
Det blir lätt lite såkallad "cirkus" med många barn ;)

Efter lunch fick vi besök av Kevins gudfar och hans familj, barnen fick julklappar och lekte.
Barnens faster kom också förbi, det va inte igår ;) jätte trevligt med besök av alla idag, och alla barn blev nöjda och glada:)

Efter middagen va det dags att se "shrek", Alvin som knappt sovit på em sov redan halv 7, då plockade vi fram popcorn, själv smet jag iväg på en promenad med Susanne :) och hann iaf se slutet.

Sen har det bara slappats på soffan!:)

Hoppas verkligen på bättre väder imorgon. Spöregn och storm lockar inte :/ får hoppas att det räcker med regn och storm under natten..?!

Godnatt!:)

Skapa flashcards