Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2014

Av Camilla - 31 december 2014 06:27

Ingen stress den här morgonen iaf.

Blev väckt kl 4.30, och den här gången va det ingen av barnen utan min underbara katt som hulkade.
Han fick snällt gå ut.
Men sen dess har jag inte kunnat somna om, hur mycket jag än velat.

Straxt innan 6 kom Kevin och ville att jag gick upp.
Så nu sitter vi här i soffan, jag med en kopp kaffe och han en mugg med mjölk.

Idag blir det mjukisar så jag slipper frysa ihjäl ;)
Förhoppningsvis känner jag mig finare ikväll.

Jaha nu är 3/4 barn vakna.
Hoppas den här arbetsdagen går fort.

Kram och gott nytt år!

Av Camilla - 29 december 2014 20:07

Imorgon börjar verkligheten igen för mig, nu jobbar jag tis-fre. Och självklart har jag ingen lust när dom andra är lediga, men så ser mitt jobb ut och jag har tyvärr inga fler semesterdagar.

Idag blev det en tur till Farsta för att shoppa vidare :)
Alfons fick en ny jacka, pojkarna köpte mer turtlessaker för sina julklapps pengar och Nicole köpte såklart ett nytt gosdjur.
Idag blev det "bara" två glitterspray och en islatte till mig ;)

Och vi hade lovat barnen att åka till godisfabriken, så nu finna det godis här hemma som dom ska få på nyår :)

När vi kom hem dansade jag och Nicole hennes dansspel, men det är inte lika lätt nu haha.
Osmidig kan jag väl säga att jag är ;)
Men vi hade kul.

Nu har jag fixat klart med disken och tvätten och tänker krypa ner i min sköna säng.

Barnen sover och karln är på gymmet.

Sov gott och dröm sött, jag hoppas på härliga drömmar och en bra natt.

Godnatt.

Av Camilla - 28 december 2014 19:02

Imorse efter frukost gick jag över till mamma och drack kaffe, bara Nicole som va där av barnen och ibland behöver man en paus från allt.

När jag kom hem åkte vi upp till handen så barnen kunde handla för sina julklapps pengar.
Turtles saker blev det såklart :)

Själv hittade jag också en del nytt, det gör mig glad :)

Sen åkte vi till port 73 och köpte en ny vagn till Alvin, han gillar den och den är super skön att köra.
Jag blev sugen på en Viking till bebisen också, men den köper vi inte nu.

Den blev en sväng till familjen Rantanen också, kaffe och prat.
Väldigt trevligt.

Idag stod Oden för middagen, och nu är vi alla proppmätta.
Barnen ser en film och när dom lagt sig ska jag försöka träna lite dance salsa ;)

Imorgon är min sista lediga dag :/
Men nu är det "bara" 5 v kvar att jobba.

Ha en underbar kväll.

Dags att ta reda på vad stångkorven har för färg eller vad säger du bff?;)

Bye

Av Camilla - 27 december 2014 20:54

Dags att inse vissa saker.
Bra och dåligt.

Nu blir det en paus.

Godnatt

Av Camilla - 27 december 2014 14:09

Nu är vi hemma igen efter en förmiddag i badhuset.
Jag ska försöka tina upp nu :)

Idag åkte vi till Huddinge, och barnen har skött sig bra <3

Det med badhus är kul men inte riktigt något för mig då jag fryser från att jag tar av mig kläderna och resten av tiden, förutom i bastun ;)

Ska snart gå en sväng till affären om jag orkar resa mig igen :)

Jag platsade nog bra i vattnet idag, jag och min runda mage.
Känner mig allt annat än smidig och fin.
Men så är det, och det bjuder jag på ;)

Av Camilla - 27 december 2014 08:12

Kaffe och film med alla pojkar.
Nicole gick hem till mamma för en stund sen, det är tur att barnen får springa dit lite när dom själva vill.
Då får lilla mamma sällskap också <3

Halv 5 blev jag väckt av Alfons, men jag hade ingen lust att gå upp då så han fick somna om. Det hann jag göra i några minuter innan det va dags att gå upp kl 7.
Jag har bara legat och tänkt på vissa saker som vanligt :)

Får de vad vi hittar på idag? Barnen har lite önskemål.
Men först blir det lite frukost utan stress.

Av Camilla - 26 december 2014 18:22


Nu blir det film och popcorn till barnen, själv tar jag mig ett glas alkoholfritt vin.

Idag har vi inte gjort så mycket, varit ute rätt mycket, en kompis till pojkarna har varit här hela dagen och Nicole va iväg till en kompis en sväng.

När barnen lagt sig ska jag betala räkningar och bara njuta av lugnet.
Karln är iväg en sväng nu och jag lär ju sova när han kommer hem.

Hela dagen har jag trott att det är onsdag :s
Känns inte alls som fredag idag.

Ha en bra kväll.

Av Camilla - 25 december 2014 20:37

Nu är det lugnt här hemma, och som vanligt har jag lagt mig i soffan :)

Idag va jag och barnen ute en bra stund på förmiddagen, men jisses så kallt.
Efter lunch åkte vi hem till svärfar och hans tjej.
Vi blev bjudna på grillat och barnen fick klappar, vi med såklart :)
Pojkarna fick ett hockeyspel, och det hade alla pojkar kul åt.
Framför allt Rickard och Lelle som lät och härjade mest, sådan far sådan son?

Själv gillar jag Nicoles dansspel mer ;)
Det är tur att vi är två tjejer här hemma iaf som gillar allt som har med tjejer att göra, dansa, tjejlåtar, nagellack osv.

Något har hänt med mitt ben :/ det känns jätte konstigt.
Men såklart ska det alltid va något, varför få lite lugn och ro?
Det är tur att jag har bloggen där jag kan skriva av mig, för jag orkar inte gnälla högt om allt. En del saker är lättare att bara skriva, sen får dom som vill läsa.

Vissa dagar behöver man sina vänner extra mycket <3

Sov gott och dröm sött.
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards