Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under februari 2015

Av Camilla - 28 februari 2015 09:49

Såhär såg magen ut i v 31 med Alvin.

Såhär ser magen i idag v34.

Så jag har haft rätt när jag sagt att magen är mindre än med pojkarna i samma v.

Den här bebisen ligger mer på bredden, jag minns så väl att dom låg hög upp med rumpan så jag fick försöka trycka ner dom lite ibland för att få luft. Den här gången har jag inte haft det problemet än iaf :)

45 dagar kvar, och jag tycker tiden går så fort! <3

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan vi ger oss ut.

:(

Av Camilla - 27 februari 2015 08:59

Fy dessa förvärvar och värk gör att mitt tålamod är i botten.
Jag blir så slut av det här, och endå vill jag klara av mer.

Känner bara att känslorna är i botten.
Jag hoppas verkligen att jag inte känner såhär dom sista veckorna :/

Jag måste orka och fortfarande va glad.
Men just nu är det mycket som förstör mitt humör, mest dessa dumma tankar.

Idag är alla lediga och jag har lovat att vi ska ha en bakdag.
En vill baka pepparkakor, en pannkakstårta, en kladdkaka och den sista sockerkaka ;)
Vi får nog dra lott om vad vi ska baka haha.

Nu ska jag försöka bita ihop och ha en bra fredag.

<3

Av Camilla - 27 februari 2015 06:18

Att vakna upp av att Alvin klappar mig på kinden och säger "jag älskar min mamma" kan va det bästa sätte att vakna på :)

Får se när dom andra vaknar?

Jag har inte sovit mycket alls inatt :/
Jag har fått så ont under höger revben och har funderat på om det kommer gå över snart? Har haft det i 3 dagar och det blir inte bättre.
Vad kan det vara och måste jag kanske helt enkelt åka till läkaren?
Jag som undviker läkare så länge det går.
Och nej bebisen ligger inte och sparkar där uppe.

Nu är det dax att sätta på kaffe och se om svärmor tänkt vakna och göra mig sällskap?:)

Av Camilla - 26 februari 2015 20:27

Nu är barnen lagda och jag sitter äntligen i soffan.

Blev en sen lämning idag.
Sen va det min "ego" tid, nya naglar :)
Idag blev det röd och guld.

Sen har jag matchat kläderna med mina naglar ;)

Hem och tog en snabb lunch för att sen åka till ishallen och titta på Nicole.

Hämtade upp alla pojkar och åkte till stallet, Nicole valde att gå till mamma istället.

När vi kom hem blev det dusch och middag.

Det här med att ta det lugnt är inte det lättaste för mig.
Men jag ska försöka lugna ner mig lite till nästa vecka.

Nu ska jag vänta på att tvätten ska bli klar innan jag kan somna ;)

Godnatt.

Av Camilla - 26 februari 2015 06:51

En natt när 3/4 barn inte sovit i sina egna sängar ;)
Så kan det va haha.

Vaknade pigg kl 5.30 och hann mysa lite med min man.
Får man inte plats där man brukar får man lägga sig i en växarsäng :)

Nu sitter jag här med 3 av barnen. Dricker lite kaffe och ser bompa.
Det är skönt att slippa ställa klockan och stressa.
Vi gör oss klara i vårat tempo den här veckan.

Ser ut att bli fint väder idag med. <3
Idag har jag lite "ego" Camilla tid, sen har jag lovat att va med Nicole i ishallen en stund.

Hoppas ni får en bra torsdag.

Av Camilla - 25 februari 2015 20:59

Ännu en underbar dag.
Barnen sover, jag och min man ligger och ser på tv nu efter en skön dusch.

Efter våran tur till handen c blev det en god lunch!
Mums :)

Sen åkte jag hem och bytte om till varmare kläder.
Rosa Nike girl idag ;)

Åkte sen till ishallen där Kevin va med skolan.
Jag vågade inte åka idag heller, men va där och tittade :)

<3

Idag premiärgrillade vi, åh så gott det va.
Grillat kött, klyftpotatis, sallad, halloumi och sås! Kan inte bli fel :)
Blev efterrätt också, frozen yoghurt glass.

Hoppas ni haft en bra dag,
Godnatt.

Av Camilla - 25 februari 2015 10:21

Underbart, sol och +7 grader <3

Har varit på Mvc och bebisen växer, ligger fortfarande under medelkurvan rätt mycket, men det kanske beror på hur den lilla ligger i magen?

Sf 30 cm idag.
140 i hjärtslag.

Den ligger ner med huvudet och har sjunkit ner mer mot förra v då den låg rätt högt med huvudet.

Nu ska jag njuta av min islatte och vänta på världens bästa man <3

Haha folk måste tycka att vi är knäppa som vi håller på när vi är iväg ;)
Tur att många får sig ett gott skratt iaf haha.

Kram

Av Camilla - 24 februari 2015 09:40

God förmiddag.
Sitter här med dom två äldsta barnen och dricker lite kaffe.
Dom pärlar mest hela tiden nu :)

Perfekt att man kan få fram olika mönster som dom kan titta på.

Idag har jag en överraskning till dom, därför dom fick va lediga idag.
Jag gillar ju egentligen inte att lämna någon/några för att göra något när inte alla är med, men barnen är i olika åldrar och behöver delas upp ibland.

Dagen har börjat bra, sovmorgon till kl 6.30, go frukost med barnen.
Dom två små va glada att få gå till dagis och det är sol!:)
Jag njuter och ska försöka fixa iordning balkongen på eftermiddagen om jag orkar.

Men snart ska vi göra oss klara och åka iväg, kanske att vi hinner tvätta bilen innan.

Inatt drömde jag att jag födde en liten bebis, men jag glömde titta vilket kön ;)
Men det förstod jag när jag såg vilka kläder den lilla söta bebisen hade <3
Vi gissade att bebisen vägde 12 kg haha.

Ha en bra tisdag.

Skapa flashcards