Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under mars 2015

Av Camilla - 31 mars 2015 20:04

Jag är bra på att berätta saker som händer.
Men en del saker väljer jag att inte berätta för någon.
Just nu är det bara min mamma som känner till det jag tänker på.

Konstigt egentligen.

Det är alltid skönt att ha någon att prata med.

Jag önskar ibland att jag va lite synsk.

Imorgon blir det att följa med min Karl till doktorn, sen ska vi köpa påskpresenter till pojkarna.
Tror bestämt att jag måste följa med till gymmet också.
På torsdag ska jag iväg på "möte", fredag är alla lediga och på lördag kanske det blir någon middag?!

Vi har alltid varit hos svärfar på påsk, men eftersom barnen fick sina ägg i helgen tror jag att dom tänkt annat.

Nu har min duktiga lilla Alvin varit utan blöja på dagarna i över en veckas tid <3
Han vill bara ha blöja när han är bajsnödig.

Nu ska jag dricka mitt te och läsa lite i en bok.

Jag hoppas på bättre sömn inatt :)
Godnatt.

Av Camilla - 31 mars 2015 13:37

Nu ska jag sätta mig ner en stund med mitt kaffe och choklad.
Jag orkade mig iväg iaf :)

Va ner till källaren och åkte till maxi för att kasta skorna. Precis när jag skulle kasta dom kom en tiggare fram (ja dom som tigger pengar framför alla affärer kallar jag tiggare) och räckte fram handen.
Så skorna kanske gör lite nytta iaf?:)

Sen har jag gått runt i handen och försökt hitta saker till påskäggen.
Jag hittade iaf en snygg jacka till Nicole, som snart har samma storlek som mig :)
Hennes skinnjacka är bara i storlek 122, den jag köpte va i 140.
Hon blir nog längre än mig iaf.

Köpte även nya leggins till mig och Nicole, samt en tröja åt mig.
Fyfan vilka slitna kläder jag har ibland, bara för att dom är sköna lixom.
Nu är det slut med det, och imorgon får jag försöka rensa lite mer av mina kläder. Det är svårare än man tror.

Mötte mamma och lunchade.
Sen åkte vi till port 73, hittade 4 fina ägg som jag köpte.

Handlade också nödvändiga saker och det Kevin ville ha i matsäck till imorgon.
Jag har inte alls fått någon information att dom ska på utflykt och absolut inte ta med matsäck.
Himla tur att Kevin sa det imorse så jag kunde prata med hans fröken.

Nu ska jag vänta på att min bm ska ringa, men dom jag haft den här gången verkar inte bry sig om att ringa upp.
Hon jag hade med Alvin ringde alltid upp samma dag.
Tråkigt med såna människor :/

Ha en bra eftermiddag.

Av Camilla - 31 mars 2015 09:10

Japp jag ser allt annat än pigg ut.
Ligger som en säl på soffan och orkar nada just nu.
Egentligen skulle jag behöva gå ner med några påsar i källaren, kasta gamla skor och köpa påskägg till mina barn.

Det blir något som dom faktiskt önskar sig i påskägg :)
Lego till pojkarna och ett gosedjur till Nicole.
Funderar på att köpa ett litet ägg (tydligen är äggen viktigast) och lägga i lite smått jag redan köpt, sen skriva en lapp så dom får leta vidare efter saken :) hoppas det blir som jag tänkt.

Jag känner mig så rastlös inombords, fy för den känslan.

Av Camilla - 31 mars 2015 06:15

Inatt har jag inte gjort annat än släppt in och ut rocco, som skulle in och ut sex gånger inatt?!
Annars brukar han gå ut en gång och vilja komma in på morgonen, så jag förstår inte alls vad han gjort inatt?

Sen har jag vaknat av kramp i skinkorna ;) inte så skönt direkt!
Men nu är jag vaken, idag blir det myskläder hela dagen.
Lite maskara va ett måste.

Nu ska jag passa på att dricka lite kaffe i lugn och ro, innan det är dags att servera mina små busar frukost.

Hoppas ni får en bra tisdag.

14 dagar kvar <3
Nu räknar både jag och Kevin ner :)

Av Camilla - 30 mars 2015 14:17


Då har nästan hela den här dagen gått.

Idag har jag haft lite mer energi, fast att jag låg vaken mellan 2.30-4.15

Har försökt komma på vad barnen ska få i påskägg, antingen något lite dyrare eller lite småplock??

Ni som ger era barn påskägg har ni några bra ider på vad man kan ge en 7 årig flicka, och pojkar i åldern 6, 4 och 2 år?

Jag har lixom tappat fantasin.

 

Godis äter dom ju endå, det blir för mycket med godisägg.

 

Jag har iaf köpt hem papper i nya färger, ett regnskydd till vagnen och lite bra att ha saker så som schampo, balsam osv =)

Får åka upp till Handen imorgon och spana lite.

 

Nu är det dags att hämta mina små pojkar.

 

Ha en bra måndags eftermiddag.

 

Ge mig gärna tips på innehåll till påskägg.

 

Kram

Av Camilla - 30 mars 2015 08:12

Den här veckan och dagen föddes alltså våran lilla Alvin <3
Lilla bebisen väljer alltså att ligga kvar en stund till :)

Jag hoppas att det högst är 15 dagar kvar.

Helt plötsligt sätter ju allt bara igång utan förvarning :)
Jag väntar med spänning.

Av Camilla - 29 mars 2015 12:08

Idag va hela familjen med och tittade på kevins träning.
Kl 9 i Brb, inomhus idag tack och lov!

Vi har fått i oss lunch och lilleman sover.
Vi andra ser en film, bygger lego och jag själv blir kliad i håret av Nicole :)

Nu blev jag sådär hemskt trött igen :/
Det är svårt att vila när jag är själv med alla barn också.
Får nog göra lite kaffe om en stund.

Ibland undrar jag varför vissa saker inte händer? Jag är inte bra på att vänta :/

Av Camilla - 28 mars 2015 20:17

Nu äntligen sitter jag i soffan igen.
Barnen har lagt sig och jag lär också somna snart.

Det blev en bra dag idag trots lite sömn.
Rickard tog med sig Kevin på träning, vi andra gick en promenad och handla.
Sen har vi vilat jag och små pojkarna, dom sov och jag hann blunda i 15 min innan Rickard va hemma igen :)

Efter lunch hämtade vi Nicole som varit hos en kompis, sen åkte vi en sväng till handen.

Jag passade såklart på att köpa en islatte ;)

Eftermiddagen spenderades hos svärfar med "fru".
Vi har ritat, ätit grillat och efterrätt.

Godnatt.

Skapa flashcards