Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under augusti 2015

...

Av Camilla - 31 augusti 2015 21:17

Nu känns det som att jag ska bli sjuk, eller så är det för att jag är trött?
Huvudvärk och ont i bihålorna, får försöka göra min drink imorgon när jag handlat.

Tråkigt nog så är det inte bara jag som inte känner mig på topp här hemma :/

Idag har varit en lugn dag.
Efter att Kevin varit hos tandis gick vi och köpte glass ;) det va fler som tänkte som oss haha.

Kevin och Alfons kom hem från sitt äventyr för en stund sen och somnade direkt.

Jag ska också passa på att sova lite.
Sov gott.

Av Camilla - 30 augusti 2015 13:56

Nu är vi tillbaka där vi började kl 9 imorse.

Jag som trodde att vi skulle åka hem efter Alfons träning imorse.
Nej då fick jag åka och hämta Kevin och tillbaka för att köra vidare till Hammarby där dom spelade match.
Tydligen har min Karl glömt tala om att han måste va med som tränare på en till match, så nu är vi tillbaka på torvalla.
Bra med kommunikation..

Nu ska jag dricka mitt kaffe.
Jag skulle nog satt på mig något annat än mina urtvättade och noppriga mjukisar..

Av Camilla - 29 augusti 2015 21:55

Så är den här dagen också slut, hur kan tiden gå så fort?

Idag har vi hunnit shoppa skor till mig, Nicole, Alfons och Rickard, Kevin fick ett par nya i torsdags och Alvin har ett par som vi köpte för ett tag sen som knappt är använda.
Vi tvättade bilen och åkte hem för att få i oss lunch.

Kevin tog med sig all pant och tjänade ihop lite pengar, han är så hjälpsam och snäll.
Det är hans grej nu för att kunna spara ihop lite pengar.

Efter lunch åkte vi hem till svärfar och åt middag.

Nu sover alla utom jag, så jag passar på att lägga mig jag med.
Blir att ställa klockan till imorgon.

Hoppas ni haft en mysig lördag?


<3

Godnatt.

Av Camilla - 28 augusti 2015 21:00

Idag fick Alfons va hemma med mig och Cornelia, han ville så gärna med till gymmet.

Jag hann med ett ryggpass och allt hade gått bra.

När vi kom hem tog vi det lugnt innan vi hämtade dom andra.

Efter lite melon och jordgubbar till mellis gick vi ner till centrum och köpte fredagsmys innan vi mötte Rickard.

Blev lek i parken efter middagen och nu har dom 3 yngsta somnat.
Nicole och Kevin ser fångarna på fortet.

Mitt allt <3

Har så ont i magen nu, kan det va mensen som kan va pågång igen?
Visst är det skönt att slippa den, men nu får den gärna komma.

Jag förstår inte hur vissa kan behandla sina barn så orättvist.
Att skriva "du är det bästa jag har" om ett barn när man faktiskt har fler.
Synd om dom andra tycker jag då.

Nu blir det film med min man, vi får se hur länge vi håller oss vakna ;)

Godnatt.

Av Camilla - 25 augusti 2015 21:54

Ja då va det dags att sova igen då.
Lite sömn behöver även jag ;)

Dagen har mest bestått av lek, alla barn hamnade här idag med.
Dom har dansat, spelat fotboll och läst läxor.
Sen körde jag upp Kevin till träningen i vanlig ordning.

Fick ett tråkigt mail idag, breakdancen är inställd då läraren bytt jobb. Väldigt tråkigt då Kevin faktiskt väntat länge på att få börja, men men så kan det vara.

Får se hur natten blir då min lilla tjej fått jobbig hosta :/
Alltid ska det vara något.

Jag längtar efter fredag.

Jag tror att jag kommer få som jag vill :)

Godnatt.

Av Camilla - 24 augusti 2015 20:54

Efter lunch har vi varit ute mest hela tiden, vi gick in lagom tills jag började med maten.

Det har varit 3 kompisar här, så jag har testat livet som 8 barnsmamma ;)
Det har gått bra och barnen har haft kul.

Nu ligger jag i sängen helt slut, får se när min Karl kommer hem?

Godnatt.

Av Camilla - 24 augusti 2015 10:48

Idag fick mina två dagis pojkar sin vilja igenom. Ingen ville gå till dagis helt enkelt.

Nu är vi inne och ser på en film, vi hann gunga och leka lite efter att vi lämnat skolbarnen.

Egentligen borde jag göra lite nytta hemma, men jag blev så trött och energin finns inte riktigt där.
Ska dricka upp mitt kaffe och försöka göra något vettigt sen :)

Blir ingen träning idag heller då Cornelia är jätte snorig, vi vila idag helt enkelt.

Min lilla prinsessa 4 månader och "står" redan i krypställning?!
Du har så bråttom älskling.



Ha en bra måndag.

Av Camilla - 23 augusti 2015 21:25

Vi har haft en väldigt bra och mysig helg.
Började i fredags med mys med våra 3 yngsta barn, då dom andra sov borta.

Såhär brukar det se ut på morgonen när vi vaknar <3

Jag har också hunnit klippa mig och färga håret, det är inte ofta jag tänker på mig själv.
Men det är något jag ska försöka bli bättre på :)

Idag har hela dagen bestått av fotboll.
Började kl 9 imorse då Alfons äntligen fick börja på fotboll, han har väntat hela sommaren.

Han va så duktig, och jag blev så stolt över min stora lilla kille <3
Han gjorde hela 8 mål och va så nöjd och glad.

Sen åkte vi hem och åt lunch innan vi åkte tillbaka då Kevin hade match.
Vilken bra match, dom va så duktiga fast dom andra va ett år äldre.
Dom spelade oavgjort, men va nöjda och glada endå :)

Ännu en fotbollskille <3
Han kom på så många trick.

Vi avslutade söndagen med tacos och en film.

Nu ska jag försöka få lite sömn innan lill tjejen vaknar.
Hon är så förkyld :/ tyvärr har alla blivit snoriga i helgen.

Godnatt och hoppas ni haft en bra helg?

Ovido - Quiz & Flashcards