Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under november 2015

Av Camilla - 30 november 2015 19:20


Dax för mig att rycka upp mig, så nu sitter jag här med mitt nya te och färg i håret.

Idag när jag va på affären såg jag detta, och vad passa bättre?!
Jag som är så sjukt sockerberoende fick ju lov att testa.
Och visst smakar det gott, men hjälper det tro?

Jag känner mig faktiskt glad trots det väldigt tråkiga jag fick veta idag, och det säger jag bara "jävla skit" till!!
Det kommer bli en jobbig tid, men det blir väl bra sen?!

Det som gjorde min dag va att jag vann ett presentkort på 2500kr idag på jollyroom!:):)
Alltså vilken lycka för en mammaledig fembarns mamma, det är ju några att köpa till.
Men jag tänkte mig för! Inte bara massa onödigt, utan saker dom behöver och sånt vi tänkt köpa blev det.

Ta hand om er!


Av Camilla - 30 november 2015 09:45


Jag har precis läst lite bloggar och annat på nätet om både jul och födelsedagar.

Eftersom vi hade 5 års kalas för vår son igår tänkte jag skriva om hur jag tänker om allt.


Jag har märkt att det är tävlingar om det mesta, barnen som kommer på mina barns kalas berättar vad dom fick och ibland blir det tävling.

Många betalar massa pengar för att ha kalas på lekland tex, men varför? För mig är det opersonligt och mer för att slippa ta hand om ett kalas.. Självklart får man göra det valet och barnen brukar va glada.

Men på ett kalas tycker jag att man ska umgås med några vänner och har kul tillsammans.


Visstdet krävs lite jobb och energi att orka aktivera framförallt yngre barn, men för mig så ingår det i mamma rollen.

Mina två äldsta barn har fått ha pyjamaskväll, och alla som kom då blev inspirerade och sen ville många av tjejerna ha samma. Kevin hade grabbkväll då vi grillade hamburgare tillsammans, spelade fotboll och dom fick spela lite FIFA.

Alla barn har uppskattat våra "kvällar" och vi har enda funkat som en familj och hjälpts åt.


Sen till presenter och nu framförallt jul.

Något jag försöker bli bättre på är att sluta köpa allt onödigt till våra barn, även fast det är svårt.

Och den här julen har jag köpt sånt dom behöver, men även saker jag vet är bra. Men självklart ska dom få lite som dom önskar sig, för det är lite själva grejen tycker jag. Två gånger per år får man önska sig saker, och då kan man inte va för snål heller..

Däremot har jag inte köpt dyra kalendrar, har inte köpt någon choklad heller för den delen.

Och så får det nog bli, godis får dom endå. Det mina barn ser fram emot är julkalendern som går på tv.

Jag är inte den som är snål, men ibland måste jag försöka lära mina barn att man inte kan få allt.


Jag vet en av mina barns kompisar som tyckte att Nicole då hade litet rum, då fick jag lov att fråga om man blir gladare av ett stort rum? nej svarade kompisen, Den kompisen har inga syskon, precis som jag när jag va liten.

Men det enda jag längtade efter va syskon, jag ville inte ha ett eget rum så länge jag fick ett syskon. Tyvärr fick jag nöja mig med ett eget rum. 


Så det är tävlingar om allt från att man är liten tills man dör?

Alla gör sina val.

Och dessa tävlingar börjar gå för långt.

Pengar är inte allt tycker jag, det ska va lagom av allt.




Av Camilla - 30 november 2015 09:36

Imorse när jag gick upp och tittade ut såg jag att det snöade, jag blev precis som ett litet barn och sprang in till Nicole och Kevin och ropade att det snöar.
Ingen sa något, sen när jag gick ut i vardagsrummet hörde jag att någon skrattade under filten. Haha där låg Kevin och skrattade åt det jag gjort OCH för att jag trodde att han var i sin säng.

Tyvärr är snön nästan borta nu :/
Jag längtar efter lite snö nu, då får man mer julkänsla.

När jag kom hem efter lämningarna såg det ut såhär i vanlig ordning Zzz.

Han hann precis börja "sparka" ut sanden innan jag hann stoppa honom.
Som tack för det sandade han ner mig också.
Och det där är ingenting mot hur det brukar se ut.
Våran busiga kanuff Blaide.

Men det är klart att han tycker det är kul att gräva i kattlådan, och han är duktig som faktiskt kissar och bajsar i den han med.

Nu ska jag försöka vila en stund i soffan med lite julmusik och ett glas kaffe.
(Oftast när jag skriver så så vaknar självklart lilla C) ;)

Mina bihålor mår inte bra idag, vilket ger mig huvudvärk och jag känner mig tjock i hela huvudet.

Av Camilla - 29 november 2015 20:53


Ibland är det verkligen svårt att komma på rubriker, eller är jag ensam om att tycka det?

Barnen sover och jag har nyss sett på "solsidan" och skrattat ;)

Den här helgen har bjudit på mycket skratt.
Igår kväll tittade jag och svärmor på "americans funniest" vi har rätt lik humor och skrattade så tårtorna sprutade.
Det är inte ofta jag får mina gamla skrattanfall som jag fick när jag va yngre, ni som känner mig vet vad jag pratar om ;)

Idag va det full rulle på morgonen, en del att fixa innan kalaset började kl 11. Det fick bli den tiden för att vi skulle få till ett kalas, det är så mycket varje helg.
Men vad gör man inte.

Jag är nästan helt säker på att alla barnen hade det trevligt och kul på kalaset.
Dom fick lite lunch, paket öppning, lite lekar och dansstopp.
Alla dansade och skrattade mycket, huvudsaken är att alla barn har kul vilket dom hade.
Tack gör presenterna och Alfons kompisar som gjorde hans kalas toppen :)

Efter kalaset tog vi det lugnt en stund, sen åkte Rickard och Kevin på träning.
Jag och mina 3 yngsta barn tog ett bad, sen målade dom sina träfigurer dom fick av mamma.

Jag har hunnit julpynta lite också, resten gör jag imorgon.

Har ni haft en bra helg?

Jag märkte också att min lilla tjej fått sin första tand nu på kvällen <3
Imorse kände man den inte :)
Och hon är nog den som varit tidigast med tänder om jag inte minns fel, jag får kolla upp det :)

Mina fina prinsessor <3

Av Camilla - 29 november 2015 06:07

Alla dessa tankar jag har emellanåt är jobbiga.
Jag försöker att inte tänka så mycket när jag faktiskt kan, men just nu tex när Cornelia somnade om och dom andra sover så går allt runt i mitt huvud.

Och just nu är det rätt mycket att komma ihåg eller ordna med.
Jag kom precis på att jag glömt köpa servetter till Alfons kalas, det kanske inte är värsta grejen men det gör mig stressad.
Egentligen behöver jag inte tänka på det, för Rickard har sagt att han ska handla det som fattas som jag inte orkade handla igår.

Sen önskar jag att jag orkade ta hand bättre om mig själv. Men jag ser bara till att alla andra har det bra och mår bra jämt.
Varför är jag så?
Men man kan väl inte va bra på allt helt enkelt.

Något som skulle piffa upp mig lite efter en längre period med väldigt lite sömn och stress är nya snygga naglar och lite ny hårfärg.
Men naglar har jag inte råd med, eller det känns onödigt att lägga dom pengarna på mig själv. Och färg orkar jag inte handla ( också onödigt) tycker jag.

Jag borde gå upp och sätta på lite kaffe och sitta i lugn och ro en stund, kanske känns allt bättre då?
Och snart kommer barnen börja vakna.

Sen ska vi julpynta, ner en sväng till källaren med alla höst jackor och sen är det 5 års kalas.

Hoppas ni sovit gott?
Kram

Av Camilla - 28 november 2015 20:45

Ja nu är jag slut, det har varit full rulle idag.

Efter frukost tog vi på oss och gick till fotbolls träning nr 1.
Det va riktigt kul att se Kevin ha träning, det händer ju inte allt för ofta nu längre när Rickard är tränare. Men idag va han iväg på kurs så jag fick åka runt till träningarna.

Lite mellis mellan träningarna.

Vi gick vidare till bilen och åkte upp till Alfons träning, vi fick med oss svärmor.

Dom låg och tittade på filmen när barnen hade dansuppvisning i somras :) självklart ska Cornelia va med på allt som sina syskon gör.

När vi kom hem blev det lunch och jag bakade lite kakor till kalaset imorgon,
Sen åkte bara jag och Nicole iväg en sväng till affären, så svärmor fick passa resten av ligan.
Händer inte allt för ofta att jag lämnar dom små och bara åker :)

Till middag hade barnen beställt potatisgratäng och kyckling, så det lagade vi. Jisses vad gott det blev.

Nu är alla barn lagda och jag ska också lägga mig snart.
Imorgon är det dags för barnkalas för Alfons :)
Och fotbollsträning igen såklart.

Hoppas ni haft en bra dag.

Nu är min "seriösa" man hemma igen efter sin utbildning :)

Av Camilla - 27 november 2015 15:12

Idag har vi mest tagit det lugnt, barnen har lekt bra och jag har hunnit fixa med mitt, dvs städa, plocka undan, städa kaninburen och duscha ;)

Nu har jag bytt om till mjukisar och ska ta en kopp kaffe medans lill prinsessan sover.

Jag har också hunnit beställa hem lite fler julklappar till våra älsklingar här hemma <3

Nicole har en kompis här och alla leker så bra, tänk vad skönt det är när det faktiskt är lugnt när kompisar är här.
Tyvärr händer det inte jämt..

Imorgon blir vi utan pappa Rickard som ska iväg, men både Kevin och Alfons har träning.
Vi får se hur jag gör med allt och vad dom vill?..
Sen får vi sällskap av svärmor.

Nu längtar jag efter min man, ska nog försöka gömma hans mobil ikväll ;)

Bye.

Av Camilla - 27 november 2015 10:56

Vilken härlig kryssning vi hade igår, det tycker iallafall jag och barnen.
Och barnen skötte sig utmärkt, dom hade så kul och vill åka igen :)
Tänk att få leka hela dagen, spela, bollhav, dansa och äta precis så mycket gott man vill! Det är lycka för mina barn :)
Inte alltid det händer lixom.

Det tråkiga va faktiskt julbordet (buffén) fy vad besviken jag och hela familjen blev.
Maten va inte färdig lagad.
Köttbullarna va bara stekta på ytan, kycklingen på barnens julbord va inte heller klar?!
Men lite fick vi i oss.

Väldigt kul program för barnen va det.
Godisbingo och julpyssel bla.

Ett till plus va att det inte va mycket folk alls, så vi kunde va nästan helt själva i lekrummen ;)

När vi gick av båten va vi alla jätte hungriga.
Så det blev såklart donken till middag ;)

Väl hemma tog det inte lång tid för någon att somna.

Jag är så lyckligt lottad som har min fina familj <3

Idag är det bara Nicole som är i skolan, dom andra är hemma.
Förskole barnen ville va lediga och Kevin har feber som kommer och går.

Fick höra av "chefen" på förskolan att hon tycker jag är en sån snäll och engagerad mamma som faktiskt umgås med mina barn.
Att barnen är lyckligt lottade som har mig som mamma.
Den komplimangen kommer jag leva på idag.

Självklart vill jag va med mina barn, även fast jag tycker att dom behöver va på förskola med där dom lär sig mycket och har sina kompisar.

Ha en underbar fredag mina läsare!:)
Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards