Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Träning.

Av Camilla - 19 januari 2016 19:34


När mina barn är 4 år brukar dom få välja en träning som dom vill syssla med OM dom nu vill.
Nicole har testat både gymnastik, simma, dans och balett. Nu vill hon testa något nytt och vi hittade något passande, sång/dans/teater.
Tror det kommer passa henne bra :)

Kevin har testat gymnastik, simma och fotboll, det räcker bra med fotbollen :)

Alfons började med fotboll direkt.

Vi får se vad dom andra väljer sen.

Men vi har länge funderat på karate eller liknande, nu tänker jag att det kanske blir för mycket för dom med två olika träningar?
Fotbollen tar vanligtvis upp väldigt mycket, då Kevin har 2-3 träningar i veckan och oftast någon match (när det är säsong).

Vi får helt enkelt fundera några timmar till, då det skulle va någon träning imorgon för nybörjare.
Både Nicole och Kevin vill gå, men jag vill inte att dom ska ta på sig för mycket.

Hur gör ni med träningar för era barn?

Ha en bra kväll.

 
 
Ingen bild

Idige

19 januari 2016 20:50

Vi håller på en aktivitet åt gången. Precis som du säger med fotbollen- när man hållt på en stund så är det träningar flera ggr i veckan nästan oavsett vilken sport man väljer. O ju äldre barnen blir ju mer läxor får dom. Sen tycker jag att det är viktigt med vila o fritid åxå, att inte ALLA dagar är styrda av aktiviteter.
Elin gör ju nästan inget annat än pluggar o tränar.
Så hos oss räcker det med en sak åt gången.

Camilla

19 januari 2016 21:07

Jag förstår dig. Och när man har några barn=några träningar blir det ännu mer att åka runt :)
Kanske får det räcka med deras träningar trots allt. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards