Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Camilla - 17 december 2013 22:32

Oj klockan gick lite för fort och jag borde sovit nu, men men så kan det gå :)

Vi behövde aldrig hämta prinsessan i skolan, då mamma hämtade Henne och kom hit med god fruktsallad som vi mumsade på till mellis :)

Sen dom vanliga rutinerna, barnen badat, middag och bompa.

Jag va iväg på kvällspromenad idag, det är riktigt skönt att få komma iväg en sväng,( när jag endå vet att barnen ska sova )och få umgås med andra vuxna :)

Idag har jag även anmält Nicole och Kevin till simskola igen.
Nu på kvällen har vi suttit och storhandlat på nätet igen :)
Dom har bra varor och stort utbud, så varför inte lixom.
Vi vart jätte nöjda sist. :)

Jag hoppas verkligen att pojkarna sover bort febern inatt. Mina fina små troll <3
Alfons vakna för en stund sen och va ledsen, när jag gick dit och fråga va det va hade han glömt sina vantar sa han, lilla plutten.
När han sov middag och jag och Kevin satt och spela "Fia", vaknade han och sa "snart kommer hästen prutta" hahahaha gissa om vi fick oss ett gott skratt?;)

Oj nu blev det visst mycket prat om massa olika, men så kan det va ibland :)

Sov gott!


Av Camilla - 17 december 2013 12:47



Jahopp, sitter nu i soffan med "förmiddags" kaffet, som tydligen blivit lite senare..

Vi lämnade prinsessan, hem och gav Alvin lite mellis innan vi gick ner till vårdcentralen.


Läkaren kollade alla 3 pojkar, då det är dom som brukar va sjuka ofta och förmodligen smitta varandra?

Allt verkade bra, och halsprovet va negativt (togs bara på Alfons) då han är mest sjuk nu.

Däremot va crp 105 =(

Läser man på nätet och är lite insatt, vet man att för det mesta ger en vanlig virusinfektion inte högre än 45-50, MEN visst kan virus också ge runt 100 också.. Suck.


Läkaren va iaf jättebra, och pojkarna fick leka läkare och lyssna på varandra osv =)

Så det va ett kul besök för dom endå.

Vi ska tillbaka i slutet av veckan och kolla Alfons crp igen.


När läkaren först sa att Alfons skulle lämna halsprov sa han snabbt, men "sticket" då? haha läkaren bara skrattade och sa javisst får du ta ett stick i fingret med. Jag förklarade att han har tjatat sen han såg Kevin få det när han va inlagd på sjukhuset, och där fick bara Kevin det, så Alfons bröt ihop =(

Han va så tuff när han visade sköterskan vilket finger och sa "ingenting gör ont på Hulken" haha, en riktig tuffing <3

När vi sen träffade läkaren igen va Alfons så stolt och visade sitt finger och sa "nanananana" haha.

Men när vi sen gick hemåt va det inte alls lika kul, för det gjorde ont =(


 


Nu sover dom små pojkarna. Jag ska försöka hinna ta en dusch nu innan vi måste gå och hämta prinsessan.


Kevin va nyss och hämtade mer julgodis från mamma, då svärmor åt upp allt igår haha.

Så först ska vi svulla lite =)


Ha en fin em.


Kram



Ovido - Quiz & Flashcards