Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2013

Av Camilla - 17 december 2013 12:47



Jahopp, sitter nu i soffan med "förmiddags" kaffet, som tydligen blivit lite senare..

Vi lämnade prinsessan, hem och gav Alvin lite mellis innan vi gick ner till vårdcentralen.


Läkaren kollade alla 3 pojkar, då det är dom som brukar va sjuka ofta och förmodligen smitta varandra?

Allt verkade bra, och halsprovet va negativt (togs bara på Alfons) då han är mest sjuk nu.

Däremot va crp 105 =(

Läser man på nätet och är lite insatt, vet man att för det mesta ger en vanlig virusinfektion inte högre än 45-50, MEN visst kan virus också ge runt 100 också.. Suck.


Läkaren va iaf jättebra, och pojkarna fick leka läkare och lyssna på varandra osv =)

Så det va ett kul besök för dom endå.

Vi ska tillbaka i slutet av veckan och kolla Alfons crp igen.


När läkaren först sa att Alfons skulle lämna halsprov sa han snabbt, men "sticket" då? haha läkaren bara skrattade och sa javisst får du ta ett stick i fingret med. Jag förklarade att han har tjatat sen han såg Kevin få det när han va inlagd på sjukhuset, och där fick bara Kevin det, så Alfons bröt ihop =(

Han va så tuff när han visade sköterskan vilket finger och sa "ingenting gör ont på Hulken" haha, en riktig tuffing <3

När vi sen träffade läkaren igen va Alfons så stolt och visade sitt finger och sa "nanananana" haha.

Men när vi sen gick hemåt va det inte alls lika kul, för det gjorde ont =(


 


Nu sover dom små pojkarna. Jag ska försöka hinna ta en dusch nu innan vi måste gå och hämta prinsessan.


Kevin va nyss och hämtade mer julgodis från mamma, då svärmor åt upp allt igår haha.

Så först ska vi svulla lite =)


Ha en fin em.


Kram



Av Camilla - 16 december 2013 21:22

Nu har jag äntligen parkerat rumpan i soffan!:)
Får se hur natten blir då vi har två sjuklingar här hemma med hög feber.
Jag förstår inte hur vi kan va sjuka så ofta på så kort tid?!
Nu är det femte gången var på pojkarna med feber på bara två månader..
Och hög feber är jobbigt, man blir så orolig :(
Jag hoppas verkligen att dom sover gott inatt och vaknar upp friska imorgon. <3

Idag va svärmor förbi på em, hon åt och fikade här.

En rolig sak som hände idag är att Alvin tagit sina första steg helt själv <3<3<3
Min stora busiga kille, tänk vad fort tiden går.

Nu ska jag passa på att sova.
Hoppas ni mår bra och får sova gott.

Kram

Av Camilla - 15 december 2013 06:23

Godmorgon. Bara jag och mini vakna, resten ligger och snarkar :)
Har nyss tittat på Flinta och dricker mitt kaffe.

Får se vad dagen bjuder på. Tror vi ska dela upp oss, då det är julklapps handling som står på schemat idag.
Sen blir det adventsfika som vanligt. :)

Ha en mysig morgon.

Av Camilla - 12 december 2013 16:35

Sitter på tåget in mot stan..
Ikväll ska jag vara Camilla och inte mamma.
Första gången vi har barnvakt för alla fyra i mer än 1 timme ?

Jag hoppas verkligen att allt går bra. Och kan inte låta bli att få dåligt samvete :(

Jag gillar verkligen inte att åka tåg själv, fy! Är så mycket tider man måste stressa till och passa om man inte vill vänta.

Ha en fin kväll!
Själv ska jag umgås med min man ??

Byxorna passar fortfarande perfekt, som när jag va 15 ;)

[Bild]

Av Camilla - 11 december 2013 13:37



Äntligen är alla klappar inslagna här hemma, nu är det inte många kvar innan vi är helt klara!

Kan man få nog av att köpa klappar till sina barn? Inte jag iaf, måste verkligen försöka låta bli att handla mer..


Tog oss (mig och mini) 2 timmar att slå in idag. Det måste ju rivas papper, dras i tejpen, och kasta runt saker =)


Några av alla klappar och en lite bus <3


   


Lilleman är inne på sin tredje gnälliga och ledsna dag =( Det enda som faktiskt hjälper är att bära, förutom när alla andra barn är hemma, eller mormor är här.

Idag gick det rätt bra endå när vi slog in julklappar, men han vill fortfarande vara väldigt nära och kramas  mycket. Om jag endå visste vad det va? =(

Sömntiderna blir inte alls bra längre, kanske måste ändra så barnen är lediga en dag och går till kl 15..

Så nu är det dax att väcka lilleman och hämta pojkarna, för att sen handla lite va i en park en stund och hämta prinsessan..


Nu ska jag hälla i mig resten av mitt kaffe.


Ha en fin eftermiddag.


 

Av Camilla - 10 december 2013 06:45

Blev väckt av en liten kille som sa "titta, titta, titta" haha <3
Han börjar bli stor min lilla kille.

Idag kanske jag får mer klarhet i mina funderingar?
Som sagt det är mycket att tänka på.. Hmm.
Om någon bara kunde säga att det är bra eller dåligt?

Två veckor kvar till jul :)
Kanske måste slå in klapparna som ligger här hemma?
Dom tre "stora" sover fortfarande, misstänker att det kommer bli en stressig morgon.. För nu vill dom såklart se julkalendern :)
Får bli frulle framför tvn helt enkelt.

Ha en fin dag :)

Av Camilla - 9 december 2013 16:28

Men åh va vissa saker ska va jobbiga :(
Nu ska jag dricka kaffe, diskutera med mina stora barn och fundera..

Ibland är det jobbigt att behöva tänka. Men det ska bli bra!

Av Camilla - 8 december 2013 06:33

Godmorgon, här hemma fick jag sovmorgon till kl 6 :) Känner mig rätt trött fortfarande, men det blir nog bättre efter att jag druckit upp mitt kaffe :)

Inatt har jag drömt så skumt igen, jag förstår inte alls varför jag drömmer som jag gör?!

Idag är det andra advent, och idag ska det mysas :)

På fm har vi inte mycket planerat, förutom att lämna tillbaka hyrfilmen.

Såg nyss att det är -8 grader ute, det känns.. Sitter med myskläder och raggisar.

Ha en fin söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards