Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2013

Av Camilla - 7 december 2013 20:08

Nu är alla barn lagda och alla pojkar sover.
Idag har vi varit upp till handen, Kevin och karln va på träning och vi andra passa på att ta en gofika och leka lite i centrumet.
Sen köpte vi varma fodrade stövlar till Nicole då hon "bara" har sina varma läder stövlar som inte tål vatten så bra, och i det här vädret krävs varmare stövlar.

Barnen fick sina julklappar av "moster Pia", och hade jag vetat vad det va hade jag väntat till julafton ;) men barnen såg ju när jag kom med klapparna och vi blev så nyfikna :)

Barnen blev jätte glada över sina spel, och jag som inte gillar att barnen ska spela tvspel så mkt haha. Men dom fick spela en stund :)

Sen gick vi ut en stund innan vi gick hem och lagade middag.
Efter middagen satte vi oss i soffan och tittade på filmen vi hyrt "dumma mej 2".


Efter en väldigt tidig morgon, lilleman väckte mig redan 4.30 så är jag helt slut nu.
Har iaf orkat med alla "måsten" :)

Nu ska jag njuta av ett glad pepsi innan jag somnar.

Godnatt

Mina fina <3

Av Camilla - 5 december 2013 12:54

Lugn fm, man får inte mycket gjort med sjuka barn :(
Har verkligen passat på att dammsuga och byta lakan och tvätta medans lilleman kunnat roa sig själv en liten stund.
För gör man inte sina "måsten" förfaller hemmet fort!:)

Försöker dricka lite kaffe medans jag sitter här på golvet med en liten trött kille. Ska snart hämta Nicole så han får sova.

Första snön kom förut, jisses vilka flingor :) men nu är det sol och fint.
Hoppas det kommer mer snö som stannar kvar.

Ljög förut, nu är det leggins och benvärmare som gäller ;)

Av Camilla - 5 december 2013 07:00

Ännu en "vaken" natt med lill prinsen som haft hög feber :(
Han vakna vid halv 1 och fick något skrattanfall och allt va jätte kul tydligen haha.
Sen har han bara sovit korta stunder och vaknat.

Fick iaf "sovmorgon" till kl 6 idag ;)

Idag kommer jag INTE ta av mig mina mjukiskläder!

Ska försöka få i mig mitt kaffe, men det är inte så lätt med en liten kille som helst inte vill vara själv..
Nu har han iaf fått lite energi av sin frukost och åker runt i sin gåstol och gör massa roliga ljud och skrattar haha.
Hoppas han kryar på sig fort!

Idag har jag lite planer för mig och barnen :)

Godmorgon säger Alfons :) vilken energi såhär på morgonen haha.

Av Camilla - 3 december 2013 21:44

Idag fick jag ett ryck att börja slå in julklappar när lilleman sov, trodde jag ja.. 2 min efter att jag tagit fram allt vaknade han såklart ;)
Så det som skulle ta ca 30 min tog 1,5 timme med en liten busunge som slet i snören, drog i papper, ställde sig och kasta saker osv ;) Men kul hade vi iaf haha.

Han har hittat spegeln och leker "tittut" :)

Hämtade alla barn och gick hem.
Hela em har Alfons varit arg/ledsen om vartannat.. Det är inte lätt att vara 3 år med en enorm vilja!
Jisses vad jobbigt det är med allt tjat om va man inte får/ ska göra :( men det behövs ju, för barn måste ju lära sig rätt och fel.
Hoppas den här perioden går över snart? För han är ju så underbar och glad för det mest <3

Blev middag redan halv 5, då Nicole skulle på gympa.
Jag och pojkarna satt oss och tittade på "bompa", 18.12 sov Alfons, halv la jag Alvin och 18.53 sov Kevin.. Hann iaf ha en mysstund med Kevin, bara han och jag <3

Har tagit en dusch och slappat en stund i soffan.
Nu är det dags att sova!:)

Får väl se hur natten blir?!;)
Sov gott.

Av Camilla - 2 december 2013 15:45

Nu tar jag en liten paus i allt :)
Lilleman sover, pojkarna och deras kompis leker fint på rummet och prinsessan sitter här och ritar sin julgran.

Är glad att jag va väldigt tidig till skola och dagis, för när jag kom 13.33 till dagis frågade fröken om jag glömt bort iup samtalet :s oooops!
Nicole fick gå in på Kevins avdelning och jag gick på samtalet så det löste sig :)

Hem och åt lite mellis och en peppis såklart!;)
Vi vill ju alla vara snälla nu till jul och allt haha, och vi se ju ca 150-200 st att äta upp.

Idag har jag lovat barnen att steka pannkakor (suck) ;)
Dom har tjatat sen i torsdags, så idag ska dom äntligen gå det.

Inatt hoppas jag verkligen att alla barn sover bra!:)

Av Camilla - 2 december 2013 06:56

Godmorgon, inte pigg idag inte, men vad gör det?:)

Lilla mini har fått dom dålig vana att vakna på natten :( och han är så busig, ställer sig, slår mig i ansiktet och skrattar?! Kl 2 på natten, jippi vad kul ;)
Lägger jag honom i hans säng skriker han och blir jätte arg.
Inatt tog det 1,5 timme innan han somnade om för att vakna kl 6.10 istället.

Nu är det bompa, kaffe och mys innan julkalendern börjar :)

Börjar veckan med att sätta igång tvättmaskinen, så jag har lite att göra när jag lämnat alla barn ;)

Hoppas ni andra sovit gott?

Av Camilla - 1 december 2013 21:10

Så har den här helgen också gott, jag tycker tiden går så fort!

Efter julkalendern imorse gick vi till lekparken, va rätt blåsigt som vanligt.
Jag förstår inte varför det jämt måste blåsa storm, är ju inte alls så skönt att vara ute då.

Men lite sandlek, gungning och kull hann vi med :)
Svullnade pizza till lunch, och jag kan inte minnas när jag åt det senast?!
Men det va riktigt gott! ?

Efter lunch tog vi fram pepparkaksdegen och bakade massor av pepparkakor, jisses vad många det blev. Fyra stora matlådor är fulla nu haha.

Haha lilleman tyckte det va jättekul att lägga sig på mage ute i lekparken ;)

När vi bakat klart satte vi på oss och gick en kort promenad.
Skönt att få luft efter att ha stått vid ugnen ett bra tag.

Mina fina älsklingar ????

Svärmor kom över på middag och adventsfika.

Och självklart fick Rocco smaka ?

Barnen sov tidigt idag, så jag och min man har hunnit ta ett bad och sett "solsidan" :)
Nu blir det lite mer tv tittande innan det är dags att sova.

Hoppas ni haft en bra 1a advent.

Kram och godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards