Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under maj 2014

Av Camilla - 27 maj 2014 06:16

Godmorgon.
Bara för att jag måste gå upp tidigt idag så ligger ALLA barn och sover.
Kan inte minnas när det hände sist?

Men jag sitter här och njuter av mitt morgonkaffe i lugn och ro.
Ska snart väcka prinsessan innan det är dags att åka.

Idag har vi planeringsdag, ska bli trevligt att få träffa alla Bc tjejer!:)

Kul kaffesällskap jag fick idag!:)

Av Camilla - 26 maj 2014 22:03

Nu är det dags att sova, jag är så trött efter en intensiv men ledig dag.

Idag har varit en positiv dag på flera punkter!:)

Skönt att kyl och frys är fulla med mat och räkningarna är betalda. Nu kan jag pusta ut en månad till :)
Iaf när det gäller räkningar.

Puss och godnatt.

Av Camilla - 25 maj 2014 20:22

Jaha nu är det kväll igen.
Dagen har bestått av lite träning, marknad och poolbad.

Imorse åkte jag och Rickard och gymmade tillsammans, det är alltid roligare att träna med någon.
Lämnade sen han och dom stora pojkarna på fotbollsträningen och åkte vidare hem, tog en dusch och gick till mamma där Nicole och Alvin va.
Vi åkte sen ner till ösmo marknad.

En sak jag lärt mig är att det är en väldigt DUM idé att ta med bortskämda barn.
Jag fick lite smått panik när jag märkte att Nicole hade gått ifrån oss då hon inte fick allt hon pekade på..
Som tur va hittade vi henne, men alla möjliga hemska tankar hinner fara omkring i huvudet :(

När jag väl hittade henne va det första hon sa " förlåt mamma".

När vi kom hem va hon hos mamma en stund, jag och Alvin fixade hemma och fyllde poolen med nytt vatten lagom tills resten av familjen kom hem.

Vi grillade kyckling till middag och alla åt som hästar <3

Jag och Nicole har tagit en skön kvällspromenad och innan vi gick in skulle hon "bara" göra en sak.
När hon kom in hade hon med sig en stor bukett syrener till mig och sa "grattis på morsdag mamma jag älskar dig".
Underbara tjej du ska bara veta hur mycket jag älskar dig, även fast vi tjafsar så mycket <3

Jag har fått så fina kläder av min familj som uppvaktning idag.
Jag som älskar allt som har med kläder att göra <3

Tack mina fina barn och man.

Nu ska jag dricka min pepsi och slappa i soffan.

Godnatt.

Av Camilla - 25 maj 2014 06:46

Godmorgon, fick sovmorgon till kl 6 idag :)
Och fortfarande är "bara" två barn vakna.
Men vilka skumma drömmar jag har haft, iofs vissa jag gillar.

Idag ska jag försöka få med min Karl till gymmet!

Ska snart servera frukost.
Ha en bra söndag.

Av Camilla - 24 maj 2014 21:32

Riktigt mysig dag.
När jag hämtade Nicole från ett kalas åkte vi hem och badade i poolen.
Bara jag, Nicole och Alvin som varit hemma hela eftermiddagen.
När vi hade ätit lite mellis gick vi ner till centrum och handlade lite.

Sen har vi bara tagit det lugnt och myst.
När Alvin somnat körde vi "just Dance". Det är ju riktigt kul! Haha.
Men svårt att hänga med.
Måste nog köpa det vanliga också och inte kids, det va så bra låtar på det andra.

Resten av familjen kom hem kl 20.
Och Alfons började tjata om att sova med Nicole, sen skulle han inte sova alls och det slutade med att han la sig på golvet och sov.
Hur skönt kan det vara?! :s
Nu ligger han iaf i sin säng, min tokiga och bestämda lilla kille <3

Nu ska jag titta lite på filmen vi börjat titta på. Men jag somnar nog snart.
Godnatt och dröm sött! :)


Av Camilla - 24 maj 2014 09:38

Barnen har tjatat sen kl 6.30 att få bada i poolen, tyvärr har vi väldigt känsliga grannar här där vi bor. Och det är lite för tidigt att hoppa i poolen håller jag med om.
Men efter lite fotboll, en joggingtur där min del så ligger nu mina 4 (5) barn i poolen :)
Själv sitter jag i solstolen med en kopp kaffe och tittar på.
Syskonkärlek på hög nivå redan haha.
Ni med fler än 1 barn vet vad jag menar ;)

Men så är det, och tänk vilken lycka att få så mycket kärlek av varandra <3

Av Camilla - 24 maj 2014 07:41

Vissa saker ska vara sååå seriösa, suck.

Det finns en sak som skulle göra mig extra glad idag. Önsketänkande!

Det är kanske dax att ta tag i vissa saker snart?

Nu försvann mitt glada humör!

Av Camilla - 23 maj 2014 20:16

Fredagskväll och alla barn sover. Egentligen skulle jag också kunna somna nu, men jag fortsätter att drömma.

Idag har barnen i princip bott i poolen hela eftermiddagen/kvällen.
Själv har jag suttit i solen och haft det skönt, tittat på när min Karl grillat och bara njutit.

Kanske börjar det någon bra film på tv?

Just nu är jag så arg på mig själv, varför lär jag mig aldrig?
Jag ska sluta bry mig om vissa saker så är det.

Nu ska jag fortsätta drömma :)
Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards