Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Camilla - 12 januari 2015 20:52

Nu får jag äntligen lägga mig i soffan en stund.
Hoppas bara att Alvin kan sova mindre oroligt, han har redan kommit upp 2 ggr sen kl 19 :/

Efter jag beställt maten så hämtade jag pojkarna, Alfons hjälpte mig med bullarna.

Och som vanligt blev bullarna godkända.
Min duktiga Alfons åt 3 st som han doppade i mjölk :)
Han blev så glad att han fick äta så många idag, oftast får dom bara smaka en om dom ätit sin middag.

Jag har också försökt hjälpa Nicole med sin läxa , men det va inte det lättaste.
Jisses säger jag bara, det är inte lätt att hjälpa henne och vi är så lika till sättet.
Imorgon får Rickard gå igenom läxan med henne, han är bättre på sånt.

Tänk att min lilla prins fyller 2 år imorgon, fina lilla busiga Alvin.
Han är så duktig på att prata, folk blir förvånade att han pratar så bra och han har gått på pottan ett bra tag nu, även fast han ofta har blöja endå.

Lilla mini börjar bli stor <3

Sov gott mina vänner.

Av Camilla - 12 januari 2015 12:44

Nu har jag hunnit med att fixa tvätten, slagit in alla Alvins presenter och lagat lunch beställt av Kevin.
Riktigt gott va det, tyvärr får Kevin knappt i sig något även fast han vill.

Tänk att Alvin fyller 2 år imorgon, min fina lilla busiga prins <3

Mamma va snäll och handlade åt mig så jag kan baka bullar till imorgon, för det är vad lilleman vill ha och tårta såklart haha.

Blir att hämta små pojkarna tidigt så får dom hjälpa mig att baka, hoppas jag orkar dra hem vagnen i detta väder. Dom har inte hunnit ploga här igen.

Tänkte beställa mat snart också, det börjar bli tomt här hemma. Och jag har ingen lust att åka iväg med 4 barn varav ett som är sjukt.
Så nätet är bra på många sätt :)

Bye.

Av Camilla - 12 januari 2015 08:53

En vab måndag idag, men vad gör man?
Barnen går före allt, vet att det alltid är mer eller mindre kaos på jobbet just på måndagar. Men inte ska jag jämt behöva ha dåligt samvete för ALLT?:(

Tyvärr har jag alltid dåligt samvete, det spelar ingen roll vad jag än gör.
Och jag orkar inte försöka "hjälpa" alla människor som har sina problem runt mig jämt, men jag hatar verkligen när någon som jag bryr mig om mår dåligt.

Dom friska barnen är lämnade, dom behöver vanliga rutiner efter all ledighet och Kevin behöver få lite lugn och ro.

Jag har också hunnit ordna med kaoset som va lämnat till mig igår, tack vad härligt det är att komma hem till sånt.
Konstigt att jag alltid ska fixa och göra allt?!

Vilken tur att jag har ett starkt psyke annars hade jag blivit inlåst på ankaret för länge sen.

Många inlägg handlar om mina känslor nu, men varför ljuga om saker?
Och nu tänker jag fortsätta att bara bry mig om barnen, för det är dom som betyder allt för mig.
Jag är riktigt less på många för tillfället, falska människor som låtsas va vänner en stund för att sen skita helt i mig. Och sånt har jag svårt för, jag kan till och med bli riktigt elak.

Trist inlägg såhär på början av veckan, men kanske kan jag släppa det mer nu när jag fått skriva av mig.

Hoppas ni får en bra dag.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och umgås med "dede".

Ovido - Quiz & Flashcards