Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under augusti 2013

Av Camilla - 20 augusti 2013 06:05

En tidig morgon med lilleman.
Men det är mysigt att få dricka kaffe i lugn och ro och bara ägna sig åt honom, innan alla andra små busar vaknar <3

Prinsessan tappade tand nr 2 igår kväll :) Tänk vad stor hon blivit.
Igår va det första dagen på förskoleklassen, det fick bra och jag va med en stund för att sen möta henne när dom gick ut :)
Min fina tjej <3

Ssk ringde igår ang Kevin, men inga svar på något test än.
Han är ff på permis här hemma då febern försvann trots högre infektionsvärden.
Blir att åka tillbaka imorgon och träffa en läkare.
Kan dom inte hitta nån förklaring på det här nu?

Varför ska vissa saker vara så svåra och jobbiga?

Ha en fin dag och ta hand om varandra.

Av Camilla - 18 augusti 2013 11:39

Visst är det bra med folk som alltid verkar veta allt och alltid spelar så smarta?
Och framförallt när man behöver stöd och öppnar sig för dom.

Sen finns det många som bara låtsas bry sig.
Bryr man sig och är nära oss kan man ringa eller skicka sms?

Jätte gulligt av många vi känner som hör av sig. Det uppskattas <3

Det är inte alltid lätt att vara stark, även fast man försöker.

Nu vill jag att allt ska vända till det positiva. Men värderna för K är sämre trots antibiotika :(

Ge oss styrka!

Av Camilla - 17 augusti 2013 20:01

Allt är bara skit just nu..
Va hos min fina K 6 timmar idag med alla barn. Hans sänka har blivit högre och ff hög feber. Dom gör inte ett skit utan låter han va där med Ipren.
Jag vill bara vara där och ställa krav! Han behöver nytt penicillin eftersom det han har nu inte hjälper, varför är det ingen som förstår det?! Varför tar dom inte olika prover?!

Jag hatar det här! Som förälder måste man ställa krav, eller det är väl en självklarhet?

Vill att det blir morgon fort så jag kan åka dit.
Sen den som säger att jag inte bryr mig om alla mina barn kan bara dra åt helvete!

Är så glad att iaf min mamma finns och ställer upp om jag vill eller behöver.

Man märker vilka som egentligen bryr sig när något händer och inte fan är det många! Riktigt besviken på hur okänsliga vissa människor är!

Jag gör och kommer alltid göra allt för mina barn, dom är mitt allt.
Pengar är inte allt som vissa verkar tro.

Nu ska jag ha myskväll med min prinsessa <3

Fruktansvärt ledsen och arg är jag nu!
Orättvisa liv. Jag vill inte se Kevin ha så ont och må så dåligt, hitta felet, gör han frisk snälla! <3

Av Camilla - 17 augusti 2013 07:41

En natt utan min fina K och man :( kan inte påstå att jag sovit vidare gott, utan vaknat flera ggr.
Men på något sätt är det som att man får värsta energin när det gäller ens barn.
Nu vill jag bara få svar på nya prover.

Jag hatar att vänta :(

Ska snart äta frulle och sen vill jag till K. Hade helst velat åka redan nu, men först måste jag ta hand om resten av ligan här hemma.
Får se om jag får barnvakt så jag kan ge K all tid, annars får vi åka dit allesammans.

Ta hand om varandra <3

:(

Av Camilla - 16 augusti 2013 20:33

Sitter här i soffan och känner mig som världens sämsta mamma som inte kan va med K på sjukhuset :(
Det gör ont i hela mig och jag är så orolig.
Vad är det för fel? Varför blir han ofta så sjuk? Och varför hittar dom inte vad som orsakar infektionen? :(

Är så glad att R är med honom på sjukhuset. Hade jag inte ammat så hade jag åkt in med honom.

Sitter och väntar på info från R om vad som händer, men just nu verkar det inte hända något.

N gick nyss och la sig medan dom andra sov kl 19.
Känns så jobbigt att sitta här själv, och känna mig så hjälplös :(
N är så orolig över stackars K och har gråtit från och till sen dom åkte in.
Hon blir ju större och förstår mer och såg hur sjuk K är :(

Lär inte bli mkt sömn inatt.
Jag har så svårt att sova när inte alla är hemma :( och framförallt när nån är sjuk.

Snälla låt oss få svar och att det inte är något allvarligt dom missat :(

Min fina fina Kevin vad jag älskar dig <3

Av Camilla - 15 augusti 2013 21:21

Idag va det ju dax för fritidsinskolning för min fina tjej.
Väldigt pirrig vaknade hon redan 5.30 imorse :) Gjorde mig ingenting eftersom jag varit vaken sen 4.20

Hon har alltid varit lätt att lämna, så jag va inte förvånad när hon sa att vi kunde gå hem en sväng, kl 11 va jag tillbaka för att hämta henne och hon längtar redan till imorgon :)

Sen har vi inte gjort så mkt då K är sjuk. Bakade en kladdkaka som jag bjöd på efter våran middag som idag bestod av klyftpotatis och grillad fläskfilé, mamma va också här och åt.

R har också varit iväg med K till närakuten. Vi måste som sagt ha koll på sänkan när han blir sjuk, för att veta om vi måste åka in.
Jag vågar inte hoppas på något, men sänkan va inte så jättehög än iaf så inatt får vi alla sova hemma.
Och jag önskar och hoppas att han mår bättre imorgon.

Nu är jag så trött att jag knappt ser vad jag skriver ;)
Godnatt

Av Camilla - 15 augusti 2013 13:48

Blev nu själv med 3/4 barn.
Blir att bara va inne med en K som blivit sjuk igen :( Man kan aldrig va lugn med många barn.
Är så orolig att det ska va något allvarligt med honom, varför blir han ofta såhär sjuk? Och varför hittar dom inte felet?!

Blir han sämre så åker vi in, måste först se om det är samma som han brukar åka på. Hoppas inte, men tyvärr så får jag den känslan :( Jag vet ju hur han brukar bli.. Suck.

Nu ska jag dricka kaffe så att jag inte somnar.

Av Camilla - 15 augusti 2013 05:35

Haha ja men godmorgon då, gav upp för 30 min sen.
Idag blev jag väckt redan kl 4.20 av lilla Alvin.
Kan tycka att det är lite väl tidigt?
Men det är ju bara att gilla läget och gå upp?;)
Det positiva är att vi hinner mysa själva en stund <3
Men just nu är han mest inne i att krypa/åla omkring och ta i saker som han inte får haha.

Idag är det dags för fritids, alltså vart har tiden tagit vägen?
Tänk att jag och R varit föräldrar så långe redan <3

Nu ska jag väcka min man så vi kan dricka kaffe tillsammans, OM han nu vaknar ;)

Ovido - Quiz & Flashcards