Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Av Camilla - 14 februari 2014 21:12

Morgonen började redan halv 6 då lilleman vaknade igen. Han sov rätt ok från 00.30-5.30
Kevin vaknade samtidigt med hög feber :/ skit!
Men han sa att det va ok att åka och serva bilen.

Skulle ta 1 timme, men självklart tog det nästan 2 timmar. Alfons han bli jätte arg 3 ggr då han inte fick göra det han ville, Alvin va jätte trött och ville mest gå omkring :)
Men dom som jobbade där berömde dom och tyckte dom uppfört sig jättebra!:)
Många som själva har 3 åringar haha.

Åkte hem och la Alvin. När han vakna va han ledsen och stekhet :/ över 39 grader och då märkte jag lite gegg från örat, så det va bara att boka en tid på närakuten.
Ge barnen lunch och åka igen.
Världens bästa mamma va här med pojkarna så jag slapp åka med alla.

För en kort sekund va han glad när han såg dom fina fiskarna :)

Öroninflammation och sprucken trumhinna på höger öra. Så nu får han sin första pencillinkur.
Och han har inte visat något tecken på öroninflammation förrän idag.
Visst snorig har han varit, men jag har använt spray och koksalt för att undvika det.. Tydligen hjälper det inte alltid :/

Vi som skulle ut och äta och ha vuxentid.
Men mamma tyckte det va ok att va barnvakt med två sjuka barn.
Fixade mig och gav dom sjuka Ipren/Alvedon och sköljde näsan på lilleman.
Sen åkte vi upp till handen och åt plankstek!:)

Det va skönt att få komma iväg en stund och få äta utan tjafs. <3

Fick ett par byxor av min Karl :)
Han tänkte först köpa en par blå leggins med katter i olika färger och en tröja med samma mönster haha.

Tröjan fick jag av mamma <3

Når vi kom hem gjorde vi alla barn klara för sängen och la dom innan det va dags för efterrätten :)

Nu ligger jag här på soffan, trött och proppmätt.

Hoppas vi alla får sova gott inatt och att pojkarna vaknar och är krya <3

Tack och godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards