Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under januari 2015

Av Camilla - 19 januari 2015 09:03

Det känns som att nästan varje måndag innebär vab, men tur är väl det att det inte stämmer. Men 2 måndagar efter varandra känns inte bra.

Är hemma med äldsta och yngsta pojkarna idag.
Det är så lugnt med "bara" två barn hemma, eller vad säger ni som har fler än två barn?

Jag ska inte klaga för jag kan dricka mitt kaffe i lugn och ro :)

Nu har jag kommit in i en jobbig period igen, är så sjukt trött och känner mig så ful. Jag gillar inte dessa perioder.
Jag vill ha vår, värme, sol, och solbränna, lite solblekt hår och snygga kläder.
Så jag har verkligen något att längta till, för det är inte många veckor kvar tills dess :)

En sak jag ska göra när jag jobbat klart är att fixa mina naglar iaf, för såhär vill jag inte ha det i fler veckor.

Jag har också kommit på en rutin jag tänkt ha på mina "lediga" tjockis dagar :)
För jag ska minsann inte bli som jag känner mig, alltså latare.

Ha en bra måndag :)

Av Camilla - 18 januari 2015 16:01

Nu är degen på jäsning och under tiden blir det en kopp kaffe med karln.

Det blir lite nyttigare frallor :)

Kevin och Alfons va med sin mormor till handen idag, det blev McDonalds och Kevin kom hem med det nya skylanders.. Suck, det är inte lätt att få allt man vill ;)
Säger jag nej så går man bara till mormor haha.
Han fick iaf betala mer än hälften själv, man kan inte bara få allt man pekar på.

Så efter lunch när alla va hemma åkte vi iväg och tvättade bilen, passade på att tanka den också.

Hoppas mina två sista arbetsveckor blir som dom ska utan sjukdomar.

Ha en bra söndagskväll :)

Av Camilla - 18 januari 2015 08:36

Började med sovmorgon till kl 7.16, nu är vi alla mätta.

Jag fortsätter mitt tvättande här hemma. Men snart ska vi ut och få luft, det ska bli skönt.
Hoppas bara vi slipper regn.

Jag skulle kunna va ute jämt, då mår jag bäst pga min allergi.

Ha en fin söndag mina vänner.

Av Camilla - 17 januari 2015 20:10

Barnen sover och jag har orkat köra min gravidyoga och det känns så skönt och bra.
Det är lixom jag, jag gillar att träna.
Men orken har inte funnits då allergin varit så jobbig och väldigt intensiva dagar på jobbet.
Men vad passar bättre än att få träna lite i lugn och ro när jag är själv?:)

Jag och min mage, v28 <3

Nu blir det en kopp te och lite kvarg med bär i innan jag ska lägga mig i sängen.
Kanske orkar jag fixa mina naglar också?:)

Sov gott.
Kram

Av Camilla - 17 januari 2015 18:44

Dagen har varit väldigt lugn, lilleman har sovit 2 ggr och jag har hunnit tvätta massa.

Fick mig lite skön luft när jag gick över en sväng till mamma för att lämna wienersemlor som jag bakade efter lunch.
Måste säga att vanliga minisemlor är mycket godare, så det ska jag baka nästa gång.

Efter en mindre bra eftermiddag så är det äntligen lugnt här hemma.
Barnen är snälla och lugna och det gör mig glad.
Tänk att man ofta måste göra vissa saker för att få det lugnet.

Jag har mer och mer börjat tänka på en sak, men det får bli sen när bebisen är född.

Hoppas ni haft en bra dag.

Av Camilla - 17 januari 2015 10:11

Att sova på soffan va kanske inte det bästa för min allergi, men det är lättast så.

Medans min sjukling sover har jag hunnit städa det värsta, tvättat alla handdukar osv.
Sanering pågår!
Bakterierna ska bort fort, hoppas verkligen att vi andra klarar oss ifrån skiten, men det dröjer nog inte länge innan någon annan blivit sjuk :/

Jag har också tagit mig en välbehövd och skön dusch, och nu tänker jag sitta en stund i soffan tills nästa maskin tvätt är klar för att hängas.

Bye

Av Camilla - 16 januari 2015 20:00

Ingen rolig fredag alls kan jag säga.

Mycket trist som hänt.

Efter jobb/skola/dagis åt vi mellis och tog det lugnt, tills den där jävla magsjukan dök upp.
Ja jag HATAR magsjuka!!

Natten lär inte va kul, och vi får nog inte mycket sömn :/
Jag lär också åka på skiten snart, då det är jag som tagit hand om kräks.. Usch för detta.
Och är man mamma måste man ju orka med ALLT även fast man bör sjuk, men jag håller tummarna för att ingen mer blir sjuk.

Nu ska jag lägga mig på soffan och sova bredvid min lilla pojke, det är bäst att passa på att få lite sömn.

Hoppas ni andra har en mysig fredagskväll.

Kram

Av Camilla - 15 januari 2015 20:51


En lugn kväll, alla barn somnade fort och jag har gjort alla måsten.
Så nu har jag ätit kvarg och läst skvaller :)

Hoppas det trista vädret slutat till imorgon, det är inte så lockande att gå ut i regn och blåst, men nu är det bara 9 pass kvar (2v) :)
Idag sökte jag semester min sista lördag jag ska jobba, och den är godkänd.

Nu hoppas jag bara att mina andra papper blir godkända och hemskickade snarast, först då kan jag verkligen slappna av.

Nu är det dags att somna i soffan ;)
Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards