Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 13 november 2015

Tänkt mycket om en sak.

Av Camilla - 13 november 2015 10:09

Som många andra med många barn tror jag vi ofta känner samma.

Bara för att man har flera barn, har man då inte rätt att få gnälla av sig lite?
Många med 1-2 barn verkar få gnälla och klaga på hur jobbigt det kan vara väldigt ofta. (Ja jag läser en del)
Men vi andra med flera barn får inte det, för vi har ju valt att ha flera barn?

Men alla är vi bara vanliga föräldrar, och visst kan alla må dåligt? Va extra trötta? Ha mycket att tänka på?

Tänk vad konstigt det kan vara.

Alla gör vi val, vissa väljer karriär, andra resor och andra att skaffa stor familj.
Jag väljer stor familj, resa har jag hunnit och det är inget som är viktigt för mig. Visst är det skönt att resa ibland, men ofta får jag hemlängtan (även innan barnen).
Vi har rest med barn också och såklart vill vi någongång resa igen.
Och jag är utbildad till det jag vill och jobbar precis som alla andra när jag inte är mammaledig.

Varför har många så mycket dåliga åsikter om allt?

Låt alla leva det liv dom själva vill!

Sen får iallafall jag höra väldigt mycket positivt om mitt liv med stor familj <3

 
 
Ingen bild

Idige

13 november 2015 12:03

Klart du får va trött!! Dubbelt då trött som vi som inge har så många barn! O alla måste ju få gnälla lite :) jag hade aldrig klarat av livet med så lite sömn som du. super-mom! Sträck på dig o va stolt över din stora familj <3

 
lindasfamiljeliv

lindasfamiljeliv

14 november 2015 20:56

känner igen att folk tycker att bara för att man har många barn då ska man vara tyst och inte gnälla man valde ju faktiskt själv att skaffa många barn.nä lyssna inte på dem man kan ju inte ha rosa moln hela tiden och att vara föärlder är jobbigt ibland så är det bara.Det spelar ingen roll om man har ett eller två eller flera barn.

http://lindasfamiljeliv.bloggplatsen.se

Camilla

15 november 2015 13:11

Ja visst är det tråkigt. Och med lite sömn en längre period blir man lite lätt gnällig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards