Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Camilla - 19 november 2015 13:20

Är det någon som har bra tips på appar som man kan ha till hemmaträning?
Jag tänkte mig olika övningar :)

Just nu kör jag med tid ibland.
Men att komma på övningarna är svårare.
Jag borde egentligen lägga upp 2-3 olika pass som jag kan köra, men ibland kommer jag på annat.

Eftersom jag inte gymmar försöker jag att träna lite hemma ibland (när tid ges), framförallt för att slippa ha så ont i ryggen och få magmusklerna att gå ihop efter alla graviditeter.

Idag blev det iallafall 25 min och en skön dusch på det!

Cornelia sover fortfarande så jag har fått äta lunch i lugn och ro.
Undrar om förskolan ringer snart?
Alvin är på gränsen till att sluta sova middag, här hemma sover han oftast inte (beroende på när han vaknar) och sover han på förskolan så är han ofta vaken till kl 20.30-21 Vilket jag tycker är för sent.
Jag bad dagis ringa ifall han somnar i maten idag med, det hade han gjort igår..

Idag blir det bara mys när alla är hemma, regnet verkar aldrig ta slut.
Men ibland är det mysigt :)

Kram

Av Camilla - 19 november 2015 11:02

Mina barn är mitt allt som ni alla vet, och ofta har jag hemska tankar om vad som kan hända hela tiden.
Ja jag kommer nog bli knäpp på riktigt snart :/

Sen är jag inte den som springer med barnen till läkare och sånt i onödan, jobbar själv i vården och har som sagt 5 barn så jag är endå rätt påläst.

I förrgår började det med lite utslag på Cornelia, jag trodde hon reagerade på äpple som två av dom andra barnen gjort.
Utslagen va framförallt på benen då.

Men igår blev det mer och nu även på armarna.
Jag såg som en blåsa på foten, och tänkte direkt på höstblåsor då vissa prickar va lite större.
Men får man så mycket prickar av det?!

Hon har lite vid munnen också, men det har jag mer sett som rött då hon dreglar så mycket.

Men jag ringde vårdguiden som bad mig träffa en läkare idag, och våran vc Akka ville inte låta oss gå dit för alla barn får prickar och utslag. Japp jag vet det.
Gick iallafall till BVC så hon fick titta, och som jag nämnde redan i telefon va att jag läst att höstblåsor kan bli såhär.
Så det enda hon sa va att det är höstblåsor...

Men ni med barn har ni varit med om att barnen blir så jätte prickiga av det? Och inte bara blåsor på fötter, händer och mun?

Men nu blir det kaffe och mys.
Jag är så blöt efter att ha gått runt till skolan, förskolan och centrum nu på förmiddagen.

Ovido - Quiz & Flashcards