Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 22 november 2015

Av Camilla - 22 november 2015 21:56

Ja nu när jag endå har några barn så kan jag inte låta bli att skratta lite när min blivande 3 åring sätter igång ;)
Det måste va väldigt jobbigt att va runt den åldern, väldigt många känslor fram och tillbaka :(

Och han kör med oss allesammans här hemma :)
Vilken tur att alla syskon är så snälla och förstående (för det mesta).

Min fina lilla Alvin som är inne i en "fas" med många känslor.

Han vet också vad som är rätt och fel och tillrättavisar ALLA andra, men gör sen det han sagt :)

Tex om någon säger åt honom, då kan han skrika "du får inte skrika åt mig" oftast så börjar ju dom äldre syskonen skratta för att dom hör honom skrika och han ber dom att inte göra det ;)
Och då blir han antingen jätte arg eller jätte ledsen.

Men det är tur att den fasen går över.

Han har mycket vilja den lilla söta pojken, men endå mer lik Kevin till sättet som tillslut ger med sig.

Ni med barn i 3 års ålder vet hur det är ;)

Av Camilla - 22 november 2015 21:34

Idag är det exakt 4 år sen min mormor somnade in bredvid mig.

Jag saknardig fortfarande lika mycket, men den värsta paniken jag hade i början har försvunnit. Jag har mer och mer accepterat att du inte finns längre, det finns ju inget att göra :(
Ni som känner mig vet att jag tog det hårt, jag har alltid umgåtts mycket med min mormor <3
Hon va så underbart snäll jämt mot mig och jag önskar att hon fått träffat alla mina barn.
Nicole är den som faktiskt minns henne, Kevin och Alfons va för små.

Vi gick till gravenoch tände ett ljus för henne idag och Nicole lämnade några blommor och en snögubbe som hon gjort där det stod "god jul".


Saknaden kommer aldrig försvinna efter dig mormor <3
Men jag vet att du har det bra, för det har du berättat i mina drömmar.

Jag är väldigt glad över att jag fick hålla din hand när du tog ditt sista andetag, jag hann prata mycket med dig också under dina sista timmar även fast du inte va vaken så tror jag att du hörde mig.

Jag kommer alltid längta efter dig <3

Av Camilla - 22 november 2015 14:11

Söndag är oftast en lugn dag.
Jag har hunnit med tvätt och sånt där tråkigt :)

Imorse efter frukost åkte vi och bytte däck! Tack och lov att det är gjort nu.
Och nu längtar jag efter snön!

Det va bara vi och våra 3 yngsta som åkte, då dom andra va hemma med sin farmor.

Pojkarna tyckte det va spännande och Cornelia sov.
Det gick snabb och smidigt, jag rekommenderar verkligen att byta vid port 73. Dom är alltid trevliga och det går snabbt!

Nu har vi precis fikat, kaffe och tårtan från igår :)
Onödigt av mig att äta sånt igen, men det får bli nya tag imorgon.
Sen känner jag mig halvrisig, ont i huvud och bihålor så lite kuckelimuckmedicin kanske gör susen!

Bjuder på en bild från imorse när prinsessorna hade morgonmys med sin farmor.

Jag hade önskat att vi kunde åka iväg en sväng nu för att kolla upp en sak, men tyvärr är det ju fotboll som står på schemat.
Det får vänta till imorgon.

Bye.

Ovido - Quiz & Flashcards