Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 25 november 2015

Av Camilla - 25 november 2015 22:00

När det kommer till mina barn så gör jag allt för dom.
Det är viktigt för mig att prata med mina barn, jag vill att dom ska känna att dom kan prata med mig om allt.
Och jag ser ifall det är något dom vill berätta eller om något hänt.

Det blir svårare ju äldre barnen blir.
I skolan händer det en del, barnen har mer fri lek och vuxna finns det inte så gott om tyvärr,

Och är det något som händer som inte är ok så är det upp till oss vuxna att prata med varandra.
Tyvärr så finns det gott om föräldrar som tror att just deras barn ALDRIG gör något fel, man lär sig snabbt vilka dom är..
Är det så att något av mina barn skulle börja tex ett bråk eller behandla någon dåligt så vill iallafall jag veta det så jag kan prata med mitt/mina barn om vad som är ok och inte.
Ofta finns det alltid två sidor av saker, så då måste man försöka lista ut vad som stämmer.

Men prata är viktigt tycker jag oavsett. Hur ska annars barnen lära sig vad som är rätt och fel osv..

När jag hämtar mina barn brukar jag alltid fråga om dom haft en bra dag, har dom det pratar vi om det är något speciellt roligt eller bra som hänt och har dom inte det pratar vi om det med.
Frågar ni också era barn om dom haft en bra dag?

Jag älskar min familj mer än allt och kommer alltid skydda dom.
Och behandlar man mig eller något av mina barn illa så är inte jag den som väljer att va tyst, jag vet inte om det alltid är så bra men sån är jag!

Tack och godnatt :)

Min lilla Alvin sover med sin nya robot <3

Ovido - Quiz & Flashcards