Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Camilla - 6 februari 2015 20:47

Det här med att va gravid och redan ha 4 barn mellan 2-7 år är inte alltid en dans på rosor.

Och vissa saker kan man inte påverka när man är gravid :/
Jag har ju glömt köpa järntabletter, så nu är det snart 1 v sen jag åt dom.
Och självklart får jag direkt torra läppar, och ni som känner mig vet att jag är läppglans tokig, men det är inte så fint när läpparna är lite torra :/

Som tur är så kom jag ihåg att köpa idag, så snart är det bra.
En annan sak är mitt låga blodtryck som gör att det ofta känns som att jag ska svimma eller ramla när jag reser mig.
Har i flera veckor haft ömma mjölkkörtlar, vilket jag annars får när mjölken kommit igång.

Nu känns det verkligen att bebisen är större och säger ifrån med sparkar när jag böjer mig på olika sätt :)

Som tur är så får jag mycket hjälp av mina barn utan att ens be dom.
Och många bryr sig om lilla mig, folk jag stöter på ute, vänner, dom med fler barn än 2, fröknar mfl.
Tack för att ni tänker på mig och ber mig ta det lugnt <3

Och tack mina fina barn som hjälper mig putta vagnen när det är halt, för att ni drar upp dragkedjan på mina skor, försöker hjälpa Alvin med skor eller overall, plockar upp saker som ramlat på golvet osv.

Jag är lyckligt lottad som har er.
Snart är jag mig själv igen :)

Av Camilla - 6 februari 2015 19:51

Som vanligt är alla trötta på fredagar, men vi har hunnit med att se en film och ätit fredagsmys.

Mina älsklingar <3

Sista gångerna när vi tagit fram chips eller godis så äter knappt någon?
Själv är jag inte alls sugen, jag nöjer mig med min choklad :)

Idag har jag inte gjort så mycket, har en sjuk son så vi har bara tagit det lugnt.
Sista tiden har det varit mycket sjukdomar :/
Så jag hoppas det vänder till det bättre snart.

Min första lediga vecka har verkligen gått fort, och snart är det dax att räkna ner dagarna :)

Jag och min äldsta son har haft våra mysiga samtal idag, och han pratar mycket om bebisen och är helt 100% säker på könet. Han säger åt mig att inte säga bebisen utan kallar bebisen för ett namn vi pratat om :)
Tänk om han har rätt? Ska bli spännande att se <3

Bilden är tagen i somras, jag och min fina Kevin <3 och vad bruna vi va.

Nu är barnen lagda och jag har lagt mig i soffan.
Hoppas på en mycket bättre natt inatt och att jag slipper gå upp kl 5.20

Godnatt :)

Ovido - Quiz & Flashcards