Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Vaken sen kl 5...

Av Camilla - 29 november 2015 06:07

Alla dessa tankar jag har emellanåt är jobbiga.
Jag försöker att inte tänka så mycket när jag faktiskt kan, men just nu tex när Cornelia somnade om och dom andra sover så går allt runt i mitt huvud.

Och just nu är det rätt mycket att komma ihåg eller ordna med.
Jag kom precis på att jag glömt köpa servetter till Alfons kalas, det kanske inte är värsta grejen men det gör mig stressad.
Egentligen behöver jag inte tänka på det, för Rickard har sagt att han ska handla det som fattas som jag inte orkade handla igår.

Sen önskar jag att jag orkade ta hand bättre om mig själv. Men jag ser bara till att alla andra har det bra och mår bra jämt.
Varför är jag så?
Men man kan väl inte va bra på allt helt enkelt.

Något som skulle piffa upp mig lite efter en längre period med väldigt lite sömn och stress är nya snygga naglar och lite ny hårfärg.
Men naglar har jag inte råd med, eller det känns onödigt att lägga dom pengarna på mig själv. Och färg orkar jag inte handla ( också onödigt) tycker jag.

Jag borde gå upp och sätta på lite kaffe och sitta i lugn och ro en stund, kanske känns allt bättre då?
Och snart kommer barnen börja vakna.

Sen ska vi julpynta, ner en sväng till källaren med alla höst jackor och sen är det 5 års kalas.

Hoppas ni sovit gott?
Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards