Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Camilla - 2 december 2015 21:19


Nu sover mina små älsklingar och min stora älskling spelar sitt tråkiga spel.
Men då får jag bara mer tid att göra det jag vill, och vill jag se på tv eller så är det bara för honom att snällt stänga av :) vilken tur att jag är en sån snäll fru (ibland) som låter han få spela :)

Visst är det jobbigt när man verkligen vill en sak och det inte går på direkten?
Men ibland måste man vänta och kämpa.

Jag har försökt ta reda på hur gammalt golv osv är i badrummet idag, då jag nu bara får acceptera att vi måste riva ut skiten!
Det kommer bli dyrt och ibland undrar jag vad man har försäkringar till?!:(
Men vissa saker går inte att skjuta på helt enkelt.

Jag önskar att jag kunde vinna några miljoner, men det är svårt att vinna när jag inte spelar på sånt :)
Jag får nöja mig med mina instagram och Facebook tävlingar istället.

Imorgon ska jag försöka orka åka iväg en sväng, men det är ju så skönt att bara få va hemma också :)
Jag <3 hemma.

Godnatt och sov gott.

Av Camilla - 2 december 2015 16:06


Nu har vi bakat lite peppisar här hemma :)
Jag har två extra barn här hemma, men det är lugnt och bra.

Vi har haft julmusik och tända ljus när vi bakat.

Peppisarna fick godkänt!:)

Jag fick nyss reda på en sak och jag är så spänd och så glad!
Jag tänker på dig <3
Tack för att du delar med sig av lite nytt :)

Jag velar lite angående middagen, det står fisk med ris på listan men jag är fortfarande så sugen på kebab med bröd.. Hmm.
Om jag frågar min man så lär valet va lätt haha.
Min egna kebab kung!

Kram på er :)

Av Camilla - 2 december 2015 12:34

Alltså jag måste erkänna att jag blev både chockad och glad när jag såg detta.

Och ja våran iPad är sprucken.

Jag har nog aldrig legat på topplistan förut, och nu ligger jag på nummer 97.

Men jag känner mig glad att få va med, iallafall 1 gång :)

Ha en underbar eftermiddag!

Av Camilla - 2 december 2015 11:51


Nu sitter jag och funderar på barnens julklappar igen, vilken är bästa hemsidan att beställa ifrån?

 

Nyligen upptäckte jag Jollyroom www.jollyroom.se och den gillar jag bäst nu.

Det är bra utbud, bra priser (ofta rea på det jag är ute efter) och det står om det finns i lager. Sen levereras det snabbt.

 

När Alfons fyllde år önskade han sig en trick sparkcykel, och ni som köpt det vet att dom är rätt dyra.

Men den här  http://www.jollyroom.se/produkter/pinepeak-sparkcykel-trick-gron-svart köpte jag till honom för ett mycket bra pris.

 

Mitt problem nu är  vad jag ska ge till min man? Vi köper ju det vi vill ha i princip, så  han behöver lixom inget speciellt vad jag vet.

Har ni bra tips till en 29 årig Karl? 

 

Själv önskar jag mig som vanligt lite kläder, parfym, doftljus osv.

 

Det som fattas till barnen är bara Nicole tror jag.. Sen får det va nog.

 

Ge mig tips nu :)

Av Camilla - 2 december 2015 06:27

Godmorgon, idag vaknade jag iallafall av klockan ;)
Sitter här på golvet med min lilla tjej som klättrar överallt.
Pojkarna sitter för tillfället i soffan.

Jag tänkte skriva receptet på rosa fudge.
Men jag tror jag ska ändra lite till nästa gång, men det här receptet gjorde jag.

12 tomtar
50g smör
2 dl socker
1 dl grädde

Blanda allt i en tjockbottnad kastrull och låt det koka upp, så att tomtarna smälter.
Tillsätt 100g vit choklad och blanda så den smälter.

Häll det i en liten ugnsform med smörpapper och låt den stela i kylen.
Sen är det bara att dela i valfri storlek :)

Hoppas ni gillar dom.


Ovido - Quiz & Flashcards