Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 10 december 2015

Av Camilla - 10 december 2015 21:12


Nu har jag hunnit med tvätten, lite träning och plockat ner det jag kan från väggarna, för imorgon är det dax att spackla allt.
Jag har iallafall hunnit börja, sen tog spacklet slut.

Men det ska bli så skönt med nya tapeter, jag förstår inte varför jag dragit ut på det?
Jag behöver ofta något att göra. (Som att jag inte har nog ;)).

Grått och trist...

Tog en bild efter mitt träningspass..
Och eftersom det är min blogg lägger jag upp den.
Jag äter mer än jag borde och socker Varje dag, sen har jag blivit jätte dålig på att träna överhuvudtaget.
Men jag är nöjd, jag har trots allt fött 5 barn.

Dagens luciafirande va kul att se, dock va det väldigt trångt och varmt.
Men vad gör man inte för att få se sitt/sina barn?:)

Nu ska jag in och ta hand om kaninen en stund innan det är dax att krypa ner i sängen.
Jag hoppas få lite skönhetssömn :)

Godnatt.

Av Camilla - 10 december 2015 14:26


Alvins utslag är i princip borta, och efter ha kollat runt på nätet så måste det va nässelutslag.

Men kan man få det för att man testat en ny sorts päron?!
Nu hoppas jag att dom inte kommer tillbaka någonstans.

Jag har hunnit röja undan rätt mycket i vardagsrummet, och det första Kevin sa när han kom hem va "men oj vad fint du gjort mamma, men vart är allt skit som låg där" haha.
Jadu inte kvar där iallafall.
Det är nackdelen med att bo litet, det finns inte mycket förvaring.

Nu till en annan sak, vet någon vart man kan lacka köksluckor i Haninge?
Och vad priset ligger på ungefär?

Ska det bli något gjort här hemma så måste jag ta tag i det själv helt enkelt.

Nu blir det lite mellis innan vi ska iväg och titta på Nicole som ska gå luciatåg :)

Klart Cornelia också ska ha tomteklänning idag <3

Ny "bebis" hörna.

Av Camilla - 10 december 2015 10:09


Nu äntligen har jag fått i mig lite att äta efter en lång runda imorse.

Men tack och lov erbjöd sig en snäll person sig att åka och hämta klänningen i Åby. Annars hade jag fått gå dit med mina 3 yngsta och det tar sin lilla stund.
Jätte tack J för hjälpen <3

Sen hade såklart Nicole glömt tomteluva, så vi gick hem och letade fram en.
Men väl på dagis märkte jag något som inte stämde med Alvin :/
Jag vet fortfarande inte vad det kan vara.. Han är pigg, äter och är sig själv men han fick några konstiga utslag på kinderna och nyss såg jag något på hans fot.
Det ser inte ut som höstblåsor och inte nässelutslag heller, men jag är ingen läkare.
Jag ville iallafall inte lämna honom, så han är ledig med mig idag <3

Vi gick till skolan igen efter att vi lämnat Alfons, så nu hoppas jag att vi kan ta det lugnt här hemma en stund :)
Och jag hoppas verkligen att det som Alvin har försvinner, oro, oro, oro.
Den ständiga oron när man har barn.

Bye

Ovido - Quiz & Flashcards