Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Camilla - 16 december 2015 21:47

Nu ska jag sitta en stund i soffan innan jag lägger mig.
Har varit igång mest hela eftermiddagen.

Nu äntligen är vardagsrummet klart, det enda jag inte kan fixa idag är gardinerna då jag inte hittar mejseln till skruvarna :/
Sen ska två hyllor upp imorgon!

Det känns så skönt att äntligen har tagit tag i det här ungefär 2-3 år senare ;)
Bättre sent än aldrig?

Vad ska jag ha för projekt sen då?
För jag måste alltid ha något planerat.. Jobbigt att aldrig kunna slappna av helt :/
Men jag får väl lära mig det?

Idag bjöd jag mina barn på julbord, vi bjöd också över mamma.
Jisses så gott det va!:)

Cornelia fick också julmaten, allt förutom rödbetssallad och hon tyckte om det lika mycket som vi andra.

Jag och min lilla prins kom iväg en stund själva <3
Han är så mammig och blev ledsen när jag sa att han kunde va hemma med min mamma, Alfons och Cornelia. Det va mysigt att bara få va med honom, även fast det bara va i 30 minuter.

Hoppas ni haft en bra dag.

Godnatt.

Av Camilla - 16 december 2015 10:12


Cornelia sover och vi andra ser på film och äter mandariner.
Vi fortsätter med sanering här hemma, tvätta kan man göra jämt :)

Alvins blåsor i munnen är bättre idag än igår då hela tungan va full med blåsor.
Alfons är pigg mellan varven.

Jag har målat vidare i rummet, men nu är färgen slut. Kanske lika bra så att jag kan ta det lugnt också ;)
Men jag vill ha det klart innan jul, så jag hoppas kunna åka iväg i slutet av veckan och köpa ny färg.

Det är inte lika kul att måla deras rum, det är trångt och väggarna suger åt sig färgen :/

Mys med Rocco som snällt ligger kvar när Cornelia vill "klappa".
Vi försöker lära henne att klappa fint, det går sådär haha.

När mamma kommer hem ska jag hämta ett paket om jag orkar.
Och ikväll hoppas jag att vardagsrummet blir klart :)

Det är mer kaos här än vanligt haha.

Kram

Av Camilla - 16 december 2015 08:07


Imorse blev jag väckt av Alfons, tänkte att oj vad tidigt han är vaken så jag tittade på min klocka.
6.35? Jag har ännu en gång inte vaknat av larmet på min mobil.
Kanske gör det sitt att inte få sova ordentligt vissa nätter?

Upp, dukade fram frukost och satte igång kaffe så jag kunde piggna till.

Nu har jag skickat iväg skolbarnen, jag orkade inte stressa iväg idag.

Idag är jag så trött så egentligen vill jag bara ta det lugnt, sitta på golvet med barnen och se på tv hela dagen.
Men jag har inte sån ro i kroppen till det.

Ska försöka komma iväg och hämta ut ett paket.
Men när ska jag hinna/orka slå in alla klappar?
Jag är så glad att man kan beställa saker genom internet, annars hade jag varit sönderstressad.

Mina små pojkar blir hemma idag och förmodligen imorgon med.

Ha en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards