Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Camilla - 8 april 2015 20:16

Det här va klart den bästa förlossningen.

Vaknade av värkar kl 4 igår morse, tänkte som vanligt att det kanske bara går över som det gjort dagarna innan.
Men när Rickards kl ringde kl 4.45 sa jag direkt att jag inte klarar av att lämna barnen idag.

Värkarna blev starkare och kom igång snabbt och intensivt, börja sippra vatten fort.
Vi va välkomna till förlossningen och bästa Idige körde in oss <3

Kl 6.40 blev vi inskrivna och jag va då öppen 7-8 cm.
Vattnet gick direkt när vi fick våran sal, och jag började med lustgasen direkt då allt blev så intensivt.

8.45 kom krystvärlarna och 8.55 är våran andra prinsessa född <3

3255g och 48cm.

Jag va så hungrig så smörgåsbrickan efter satt bra.
jag va snabbt uppe på benen, vilket imponerade min bm och undersköterska :)

Syskonen här hemma är överlyckliga över att dom fått en så söt lillasyster.

Och idag har dom turats om att få hålla <3

Lilla älskade Cornelia <3

Alla barn sover så nu passar jag på att mysa extra mycket med Cornelia.

Godnatt.

Stort tack till er alla som grattat och varit förbi.
Kram

Av Camilla - 8 april 2015 07:21

Godmorgon, eller vad det nu är?:)
Jag har väl fått ihop kanske 3-4 timmars sömn under natten.

Varför är det så svårt att sova efter en förlossning?

Det ser ut att bli fint väder och nu längtar jag hem till alla andra <3
Hoppas vi får åka hem idag.

Själv är jag inne på min andra kopp kaffe och bara njuter av lilla Cornelia som ligger på mitt bröst och sover.

Tänk vad fort man glömmer hur små dom faktiskt är när dom föds :)
Cornelia är så lik Alfons och Nicole, vi får se om det ändras?

Hoppas ni får en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards