Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under november 2015

Av Camilla - 15 november 2015 20:51

Det känns som att vi inte gjort annat än varit halv risiga de sista veckorna.

I början av veckan hade Kevin feber, i fredags va det Alvins tur och nu är Alfons dålig :/

Dom har tack och lov kryat på sig snabbt. Men väldigt hög feber i 1-2 dagar.

Idag efter Alfons träning blev det lite fika, mamman (jag) va i stort behov av kaffe innan vi åkte vidare så självklart tackade inte resten av familjen nej till lite fika :)

Mina fina små troll vad jag älskar er <3

Kaffe till mig, fanta till karln och chokladbollar till barnen.

Resten av dagen har mest bestått av tjat. Jag vill lära mina barn vad som är rätt och fel och ibland blir det mycket tjat tyvärr..
Dom har retats mycket med varandra idag och ibland har det känts som att jag bara vill gå ut genom dörren och stänga för att slippa höra allt. Men så kan jag ju tyvärr inte göra :)

Jag är imponerad av dom som har så snälla barn som aldrig bråkar, retas eller säger emot och aldrig bråkar med sina syskon. Jag tror dessvärre att dom som skriver/säger sånt ljuger ordentligt ;)

Hur är era barn mot varandra?
Som tur är så är det inte såna dagar varje dag här hemma.
Sen när det är tyst och alla leker fint då blir jag ofta rastlös, haha.

Ikväll orkade jag också med ett kortare träningspass här hemma, det känns bra efter allt skit jag stoppat i mig i helgen.

Nu en smoothie!

Godnatt.

Av Camilla - 15 november 2015 13:12

 

Tänk vad olika rubriker kan locka fler att läsa.

Många är mest bara nyfikna på vad som händer, om något nytt är pågång.

 

Just nu är jag så slut och konstant trött, och om jag inte visste att så inte är fallet så skulle man kunna tro att jag är gravid. Ni vet hur trött man brukar va i början, så trött har jag varit i några veckor.

Först va det pågrund av sjukdom, och nu sover många av barnen oroligt.

Hoppas mina vitaminer gör mig piggare, men det kan ju bero mycket på mörkret också..

 

Nu sitter vi här på torvalla och tittar när Alfons har träning, min fina lilla kille som är så duktig. När han tränat klart är det kevins tur.

Därimellan ska vi köpa spån och halm till lilla Blaid.

 

Hoppas ni haft en bra helg.

 

Av Camilla - 14 november 2015 16:16

Något som jag inte är vidare bra på är att bara sätta mig ner en stund när jag faktiskt kan, som tex nu när Cornelia sover och dom andra pysslar.

Det finns så många "måsten" som jag vill ha gjort. Som att ha plockade ren disk nu innan det är dags att laga middag, vika torr tvätt och sätta på en ny maskin tvätt.

Men nu är jag så kall och trött efter en stund i lekparken i kylan, kaffet är klart och jag tänker sätta mig med min barn nu. Disken kan lixom vänta visst?:)

Bara jag som måste lära mig att släppa på saker och kunna slappna av en stund.

Ha en mysig lördag.
Ikväll är hela familjen hemma <3

Av Camilla - 13 november 2015 10:09

Som många andra med många barn tror jag vi ofta känner samma.

Bara för att man har flera barn, har man då inte rätt att få gnälla av sig lite?
Många med 1-2 barn verkar få gnälla och klaga på hur jobbigt det kan vara väldigt ofta. (Ja jag läser en del)
Men vi andra med flera barn får inte det, för vi har ju valt att ha flera barn?

Men alla är vi bara vanliga föräldrar, och visst kan alla må dåligt? Va extra trötta? Ha mycket att tänka på?

Tänk vad konstigt det kan vara.

Alla gör vi val, vissa väljer karriär, andra resor och andra att skaffa stor familj.
Jag väljer stor familj, resa har jag hunnit och det är inget som är viktigt för mig. Visst är det skönt att resa ibland, men ofta får jag hemlängtan (även innan barnen).
Vi har rest med barn också och såklart vill vi någongång resa igen.
Och jag är utbildad till det jag vill och jobbar precis som alla andra när jag inte är mammaledig.

Varför har många så mycket dåliga åsikter om allt?

Låt alla leva det liv dom själva vill!

Sen får iallafall jag höra väldigt mycket positivt om mitt liv med stor familj <3

Av Camilla - 13 november 2015 09:56

Då va det dax för en mindre bra natt igen.
Lill tjejen har vaknat några gånger, men somnat om snabbt varje gång tack och lov. Även Alvin har vaknat inatt och lagt sig bredvid mig.

Så den här dagen blir det mer kaffe ;)
Vilken himla tur att jag beställde det igår!

Förskolan är stängd idag, så jag har mina 3 yngsta hemma.
Vi gick och handlade efter att vi lämnat i skolan.

Syskonkärlek <3

Tänk att barnen ibland är bästa vänner och så underbara med varandra, för att sen va riktigt osams.. Konstigt det där ;)

När vi lämnat skolbarnen gick vi till centrum och handlade.

Det är visst disco idag med, och här är alla barn välkomna vilket innebär att mer mat går åt.
Nicole ska ta hem 2 kompisar idag, och även dom måste ju få mellis och middag så jag fick ändra matlistan lite :)

Nu ska jag fortsätta sitta här.

Just nu har jag 2 önskningar. Jag hoppas turen är med mig.

Ha en bra fredag.

Av Camilla - 12 november 2015 21:48

Nu äntligen blir det sängen.
Hoppas att alla mina små älsklingar sover gott och är pigga och glada imorgon :)

Idag åkte jag upp en sväng till handen och handlade lite presenter för mina bonuskuponger, perfekt med lite rabatt också.

Snart är nog allt klart inför Alfons 5 års dag. Min stora fina kille, nu räknar han ner dagarna <3

Idag har vi bara tagit det lugnt på eftermiddagen.
Det behövs och alla har lekt och fixat med sitt.

Cornelia är mer vild än tam ;) hon ska ställa sig upp mot allt.
Det gäller att va med hela tiden, antingen så tappar hon taget eller ramlar åt sidan..
Balansen är inte där riktigt än :/

Jag har också hunnit med att skriva matlista för 3 veckor och beställt mat därefter. Det funkade så bra sist, så vi försöker igen :)
Man slipper fundera på vilken mat, man har allt hemma och man sparar pengar, hur mycket bättre kan det bli?
Sen kan inte alla va nöjda jämt, men så är det.

Någon som säljer pojkskridskor i storlek 29-30?
Skulle verkligen behöva ett par då skolbarnen ska åka skridskor nästa vecka.

Godnatt mina läsare.

Av Camilla - 12 november 2015 08:40

Nu sitter jag och 3 av barnen här hemma hos mamma.
Hon kom till oss imorse vid 5.30 och fikade, sen gick hon med till skolan.

Min lilla tjej har varit mer ledsen idag, kan det va tänder? Öronen? Så svårt när dom är förkylda, hostiga och små :(
Hon vill bli buren mest hela tiden, men det får man när man är liten och hängig.

Nu har jag hunnit beställa lite pyssel till barnen i julklapp, men vad kan man köpa mer?

Nicole 8 år.
Kevin 7år.
Alfons 5år.
Alvin 2år(3 i januari).
Cornelia 8 månader.

Snälla ge mig tips..
För dom själva vet inte heller riktigt, dom har ju det mesta. Men några klappar måste dom ju få..

Imorgon är visst förskolan stängd, får se vad vi hittar på då?
Mycket handlar om vädret och hur Cornelia mår.

Ha en bra torsdag.

Av Camilla - 10 november 2015 22:17

Idag har jag inte gjort mycket alls, eller varit ute mycket kanske jag ska skriva.
Här hemma har jag fortsatt att rensa med alla dessa kläder.

Nu är byrån i hallen rensad och sorterad med mössor/kepsar, vantar osv. Det känns väldigt bra och framförallt skönt när det blir lite bättre ordning.

Kevin har varit piggare och Cornelia har varit rätt glad fast att hon är dunder förkyld :/
Min fina lilla tjej <3

Jag har också lekt frisör, såklart jag (mamma) ordnar allt som barnen önskar :)

Han ser inte så pigg ut min stora lilla kille, jag hoppas verkligen att han mår mycket bättre imorgon.

Nu på kvällen har jag utnyttjat några bra erbjudanden och klickat hem både presenter och klappar till våra barn.
Och jag tror bestämt att Alfons kommer bli jätte glad över sin present :)

Allt jag har klickat hem är ifrån jollyroom och lekmer.

Fem nybadade fina barn, tänk vad mycket kärlek vi ger varandra <3

Mina fina flickor <3

Nu är det dags att försöka få lite skönhetssömn, det va många nätter sen jag fick sova bra.
Hoppas min lilla tjej sover bättre inatt både för min och hennes skull.

Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards