Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Ändra rutiner.

Av Camilla - 5 mars 2015 09:52

Det är dags att ändra larmet på morgonen nu, kl ringer 6.15 men även fast vi äter i god tid osv blir det alltid stress på morgonen.
Nicole börjar ju kl 8.10

Nästan varje morgon får jag säga åt dom 10 ggr att klä på sig osv, men då vill dom helst leka. Suck..
Jag ser fram emot helgen och slippa all stress.
Men oavsett så hinner hon alltid i tid.

Nu sitter jag hemma hos mami, helt ensam.
Håller på att rensa hennes stora förråd, ja har man inget att rensa hemma så kan man ju hjälpa sin mamma :)
Tar nu en paus och dricker lite kaffe.

Kan ju inte påstå att det är det bästa för min allergi, men jag blir så rastlös av att bara sitta hemma.

Jag saknar det sociala från jobbet, jag gillar inte att va ensam såhär mycket.
Men tyvärr jobbar ju mina närmsta vänner nu, bara jag som väntar barn så jag har ingen att umgås med.
Dom andra är redan "klara" med det här :)

En sak som jag tänkt mycket på den här graviditeten är att så fort folk fått veta att jag väntar barn nr 5, så har många sagt att "ja det är nog inte slut än", istället för att va lite glada?!
Jag tror det är svartsjuka, för det är inte många som orkar med att framförallt va gravid, ha många barn för det kräver all egentid, är oense om hur många barn dom ska ha osv.

Tänk om folk kunde va mer positiva och glada för andras skull, oavsett vad det handlar om.

Ha en underbar dag i det fina vädret!

 
 
Idige

Idige

6 mars 2015 01:13

:) jag är faktiskt avundsjuk på all din energi, allt ditt tålamod, din fantastiska förmåga att hinna med allt o alla barn! Önskar verkligen att jag åxå hade mer av allt det där! O tänk va mysig familj ni har med alla barn o snart snart snart kommer en liten till! <3
Här är det ingen ide med flera barn, vi är en sån kaos familj redan som det är :/ även om det skulle va mysigt med flera så
Skulle min ork o tålamod aldrig räcka till fler. (Räcker knappt till dom barnen vi har vissa dagar :/)
Jag är mycket imponerad av dig! Hejja dig!

Kram Idige

http://Litenmensotenda.blogg.se

Camilla

6 mars 2015 06:10

Tack min underbara vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards