Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Camilla - 5 mars 2015 13:43

Idag har jag inte gjort annat än att städa och rensa, och energin är inte helt slut än.

Började med mammas förråd, som barnen ska ha som ett litet rum att sova/leka i?

Gick hem för att äta lunch, men fick ett ryck och drog ut nästan hela soffan och rensade, dammsög och torkade.
Har också rensat badrummet.

Hela lägenheten är dammsugen och torkad, babyskyddet är upplockat ur kartongerna och kläder ska ner i källaren.

Nu sitter jag i solen på balkongen och väntar in mina stora barn som ville gå hem tidigare idag.

Någon som vet hur man får bort akrylnaglar?
Jag ska inte ta bort dom just nu, men fy vad alla naglar släppt redan och det är så fult.
Förra gången satt dom jättebra :/

40 dagar kvar och jag verkligen längtar <3
Inatt drömde jag att slemproppen gick, men det lär dröja ett bra tag till ;)

Kram

Av Camilla - 5 mars 2015 09:52

Det är dags att ändra larmet på morgonen nu, kl ringer 6.15 men även fast vi äter i god tid osv blir det alltid stress på morgonen.
Nicole börjar ju kl 8.10

Nästan varje morgon får jag säga åt dom 10 ggr att klä på sig osv, men då vill dom helst leka. Suck..
Jag ser fram emot helgen och slippa all stress.
Men oavsett så hinner hon alltid i tid.

Nu sitter jag hemma hos mami, helt ensam.
Håller på att rensa hennes stora förråd, ja har man inget att rensa hemma så kan man ju hjälpa sin mamma :)
Tar nu en paus och dricker lite kaffe.

Kan ju inte påstå att det är det bästa för min allergi, men jag blir så rastlös av att bara sitta hemma.

Jag saknar det sociala från jobbet, jag gillar inte att va ensam såhär mycket.
Men tyvärr jobbar ju mina närmsta vänner nu, bara jag som väntar barn så jag har ingen att umgås med.
Dom andra är redan "klara" med det här :)

En sak som jag tänkt mycket på den här graviditeten är att så fort folk fått veta att jag väntar barn nr 5, så har många sagt att "ja det är nog inte slut än", istället för att va lite glada?!
Jag tror det är svartsjuka, för det är inte många som orkar med att framförallt va gravid, ha många barn för det kräver all egentid, är oense om hur många barn dom ska ha osv.

Tänk om folk kunde va mer positiva och glada för andras skull, oavsett vad det handlar om.

Ha en underbar dag i det fina vädret!

Ovido - Quiz & Flashcards