Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under mars 2015

Av Camilla - 2 mars 2015 16:04

Efter en tur med bilen och olika inköp, lunch och en skön promenad på 50 min, känner jag mig rätt trött nu.

Blir nog att ta en kopp kaffe innan det är dax att börja med middagen.
Idag blir det soppa med ciabatta bröd.
Ska snart baka ut brödet för att låta det jäsa ytterligare 40 min ;)

Av Camilla - 2 mars 2015 09:55

Snart är kaffet uppdrucket och jag funderar på om jag ska orka åka iväg en sväng?
Egentligen skulle jag vilja ta en pw, men hittar inte hörlurarna och det räckte att lämna barnen imorse för att göra magen stenhård.
Och är den stenhård är det Lixom lite jobbigt att gå ;)

Önskar att jag hade vunnit på lotto nu så jag kunde shoppa lite nya möbler osv.
Tyvärr är den här månaden INTE rolig.

Men men, den som väntar på nå gott ;)

Av Camilla - 2 mars 2015 09:24

2a mars idag, vilket innebär att min älskade mormor skulle fyllt 93 år.

Jag saknar dig fortfarande jätte mycket, men jag vet att du har det bra där du är.
Förut drömde jag jätte mycket om dig, men nu va det länge sen.
Kanske betydde den där drömmen något?

Jag va väldigt mycket hos min mormor när jag va liten, gick ofta dit efter skolan och när jag började plugga till undersköterska hjälpte jag henne mer och mer med saker.
Va där och åt, fikade osv.

Du somnade in två dagar innan Alfons 1 års dag, det va en tuff födelsedag för mig.
Men jag är bra på att dölja känslor.

Jag är glad att du hann träffa 3 av mina barn, och Nicole och Kevin minns dig.

Kommer aldrig glömma det sista du sa till mig innan du somnade in.
"Du kommer få fler barn".

Tänker lite extra på dig idag min underbara mormor <3

Av Camilla - 1 mars 2015 18:21

Fortfarande bara jag och två barn hemma.
Lite söndagsmys är det nu, barnen får chips och jag ett glas alkoholfritt :)

Haha bjuder på den bilden, min fina hängbuk ;)

Det doftar nybakat bröd i hela lägenheten och våra ljusluktor vi pysslade ihop tidigare idag lyser fint.

Imorgon ska jag bara ta det lugnt.
Inga måsten eller så :)

Ha en bra kväll.

Av Camilla - 1 mars 2015 16:28

Sitter på en barnpall i badrummet med en kopp te och tittar på äldsta och yngsta som badar.

Vi tog oss en promenad ner till c efter att pojkarna åkt iväg med pappa Rickard.
Det va skönt när vi kom ut, men på hemvägen blåste det storm.

Innan vi gick skrev jag matlista för veckan, det är skönt att ha den klar då jag ofta har dålig fantasi.
Några av bloggarna jag läser lägger ibland upp recept som jag bara måste testa :)

Nu är det dax att baka ut brödet som varit på jäsning innan det är dax att laga middag.

Idag blir det lax, stuvad spenat och ris med en god sallad.
Man får passa på när inte hela familjen är hemma och vill bestämma mat ;)

Av Camilla - 1 mars 2015 07:12

Godmorgon.
Sitter här med mina tre pojkar och ser på tv.
Jag passar på att dricka lite kaffe nu när det är lugnt ;)

Började morgonen med onda förvärkar som satt sig nere som mensvärk.
Så idag får jag försöka ta det lugnt.

Vi har haft en bra och mysig helg, barnen fick va hemma i fredags också.
Vi hade en bakdag hemma :)

Barnen gjorde i princip allt, jag stod bara med och hjälpte till när det behövdes.


Igår tog vi det lugnt, gick och handlade i c, lämnade Alfons på kalas och hade kevins kompis här.
Efter kalaset åkte vi och spelade fotboll sen handlade vi med oss kebab. Jag va inte alls sugen, men vad gör man för att få ha en glad man hemma?

Ha en bra söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards