Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Instabilden.

Av Camilla - 10 september 2015 12:32

Jag la upp den här bilden på instagram.

Och ja jag ser gravid ut, men så är det inte.
Det är inte alls kul att se gravid ut när man inte är det.
Men såhär ser min mage ut ibland, och det gör jätte ont.
Jag vet inte alls varför den blir så?!
Kan det va ibs?

Någon som har liknande?
Vad ska jag undvika att äta osv?

Sen har jag ju min magkatarr som kommer och går, kan magen bli så svullen av det?:(

Hoppas någon kan komma med förslag på vad jag kan göra för att slippa den hemska smärtan :/ det brukar hålla i sig från några timmar till högst 1 dag.

:(

 
 
Caroline

Caroline

10 september 2015 14:24

Har du testat att äta laktosfritt??
Jag såg också gravid ut under en längre tid, och fick superont i magen med jämna mellanrum...
När jag tänkte efter lite märkte jag att magknipet ofta kom i samband med att jag ätit eller druckit mjölk, grädde, creme fraiche eller mycket smör, så jag testade att byta ut alla mejeriprodukter mot laktosfritt och både uppblåstheten och knipet har försvunnit! :D
Kan vara värt ett försök, kanske?

http://carolz.bloggplatsen.se

Camilla

11 september 2015 09:56

Tack för tipset. Har laktosfri mjölk och yoghurt, men äter lite vanlig också. Värt att testa :)

 
Ingen bild

Tess

10 september 2015 19:50

Åh va jobbigt! Jag hade mkt problem med svullen mage förut. Sen slutade jag att äta pasta, potatis, mjukt bröd och produkter med mkt kolhydrater. Finns inte en dag som jag är svullen längre. Har också magkatarr men den blir bättre så fort jag drar ner på kaffet.. Ser att du också är glad i kaffe 😋😊 hoppas du kommer på vad det kan vara. Kram

Camilla

11 september 2015 09:58

Fråga är vad jag ska äta då? Bara sallad till istället? Vet att kaffe är dumt när man har magkatarr :/ men jag dricker inte så mycket.. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards