Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2015

...

Av Camilla - 23 december 2015 07:55

Klockan är inte ens 8 och jag håller på att bryta ihop redan :/

Kaos, bråk, gnäll, bebis med magont ja allt på samma gång.

Visst det är självförvållat att skaffa flera barn, men det innebär inte att jag känner att jag snart låser in mig i ett rum för att slippa allt.

Natten va också riktigt dålig, lite sömn =mindre tålamod.
Men det får inte va för lätt.

Just nu struntar jag i allt som har med jul att göra, men tydligen kan man inte göra så.
Bara vissa som kan bjuda in sig själva till serverat bord för att slippa allt.

Nu ska jag försöka dricka lite kaffe och sen ta nya tag!

Ha en bra dag!

Av Camilla - 22 december 2015 20:54


En lugn eftermiddag, vad skönt det är när barnen vill göra samma sak som mig.

Min bok kommer till användning och är nog snart slut.
Det är våran grej vi gör nu, sitter och målar mandana/mandela eller vad det nu heter. Jag säger alltid fel!:)

Nackdelen är att dom blir sura när jag säger att det är dags att sluta för klockan blivit mycket.
Men nu har vi all tid i världen.

Jag borde sova, men det finns annat att göra på kvällen ;)

Och inatt önskar jag verkligen att Cornelia får sova gott och vaknar upp matglad igen.
Det är inte kul att amma små barn med tänder ;)

Godnatt.

Av Camilla - 22 december 2015 15:16


Alltså en del saker gör mig så arg!

Bara för att jag är ung mamma, kanske inte nu längre för jag är endå 29 år, men har trots allt varit mamma sen jag va 20 år så är jag ingen man kan köra med!

Jag är knappast mindre mogen för att jag är yngre än andra mammor med barn i samma åldrar som mina barn. Jag har bra koll på saker och mig är det ingen idé att försöka "köra över".

Att "vissa" pratar med mig som jag vore en snorunge gör mig väldigt arg, bara för att "dom" är över 40 år.
Sånt är inte ok.

Varför tror äldre att dom har rätten till att göra så?
Måste man va över 30+ för att va en bra mamma?!
Det tror jag inte. Enda plusset är att man förmodligen har bättre utbildning.

Ja jag börjar ledsna på vissa föräldrar.

Snart är det jul och visst är det till för barnen?
Här hemma gäller våra rutiner och att göra det bästa för barnen.
Alla är välkomna att fira jul här med oss, men vi ändrar inget pga olika saker.
Det barnen längtar är alla julklappar, vi öppnar dom inte allt för sent. Det är väl roligt om barnen är pigga, glada och hinner leka med vissa saker?

Nu i jul kommer vi fira här hemma och min mamma kommer och firar med oss.
Det blir en lugn julafton som det ska vara :)

Nu är min man iväg och handlar det sista för det va så sjukt mycket folk förut, så jag vände hem.
Och bingolotter ska inhandlas!:)

Dan före dan före dopparedan, det låter lite snuskigt tycker jag.

Behandla varandra med respekt.

Nu en kopp kaffe!:)

Av Camilla - 21 december 2015 20:41


Tänk vad lite shopping och en islatte kan göra för humöret.
Första gången jag testade en islatte med sojamjölk, men oj vad god den va.

Det blev lite mer klappar till pojkarna, så nu borde vi vara klara.

När alla va hemma igen så blev det spel, mys och musik.
Det är kul att spela kort när man är några :)

Jag och Nicole hann både åka och hämta paket och ta en kvällspromenad i pyjamas!:)
Riktigt skönt va det.

Ikväll blir det tidigt, jag måste helt enkelt passa på att sova när jag kan.
Och nu hoppas jag att alla barn får va friska och sova gott.

En sak man lär sig det är till vem/vilka man kan berätta saker för.
Ibland väljer man att låta bli pga olika orsaker.

Godnatt och dröm sött.

Av Camilla - 21 december 2015 09:39


Försökt få tag på 2 styckna nu, har ingen lust att ens va ute.
Men det är bara att ta fram fejksmilet för att orka va bland alla människor och att handla det sista.

Ibland blir saker för mycket helt enkelt.

Ska nog unna mig en islatte när jag väl är här.

Idag spelas Beyonce i mina öron.

Kram till er.


Av Camilla - 21 december 2015 06:37


Mycket att skriva, men jag känner mig rätt off.
Mina känslor vill inte sammarbeta med mig.

När det blir för mycket så "gömmer" jag mig.
För visst är det lättare att ignorera vissa saker?:)

Min lilla tjej är forfarande en liten kamin, och inatt har hon helst velat sova på mig :/
2 dagar hann vi iallafall vara friska.

Jag som trodde att alla julklappar va färdiga, men efter ha suttit med alla dessa klappar i fredags är det rätt ojämt :/
Så idag måste jag försöka komma iväg en snabbis.

Barnen längtar, visst ska det bli mysigt.
Jag längtar mycket efter sen...

Hoppas ni haft en bra helg.



Av Camilla - 20 december 2015 09:49


Här hemma pysslas det, min bok som jag köpte till mig.. Har man barn får man oftast inte ha något själv ;)

Sitter fortfarande i pyjamas och hade gärna gjort det hela dagen.
Men nu kryper det i kroppen, rastlös.
Jag tror vi åker till torvalla och hämtar upp Rickard och kevin som har träning.

Igår hann vi tvätta bilen, handla, lämna på kalas och spela fotboll?!
Ja tydligen är det sånt man får göra med så många grabbar ;)

Lite kaffe i lugn och ro!:)

Någon som testat det här kaffet?

Fick lov att köpa, hoppas det är drickbart.

Nu har jag hunnit sitta mina 5 minutrar, dags att byta om och gå ut.

Ha en mysig söndag.

Av Camilla - 19 december 2015 07:15


Igår va det äntligen dax för Alfons 5 årskontroll, som han längtat efter den där sprutan man får.
Haha han har alltid varit så, när han såg Kevin lämna blodprov ville han också ta det.

Men igår kom vi äntligen iväg efter 1 veckas sjukdom.

Tyvärr tycker jag att den tanten på BVC är lite små tjurig och hon känner inte ens igen mig fast jag träffat henne nästan alla gånger med Cornelia.

Han va superduktig.

108cm
16,8 kg

Inte ett ljud från sprutan och både Nicole och Kevin skulle va med och titta när han fick den <3

Hela morgonen och eftermiddagen va han så spänd inför sitt BVC besök.
Fina fina Alfons vad jag älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards