Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg under december 2015

Av Camilla - 15 december 2015 20:57


Det blev ett fint pepparkakshus idag., även fast det blev lite miss ;)
Istället för kristyr köptes det stånd där gelé man använder för att skriva med på tårtor.
Men det funkade det med.

Jag lyckades bränna mig på det där förbannade smälta sockret också, så nu har jag en blåsa. :/

Alltså december och januari är hemska månader med alla dessa sjukdomar!
Det känns som att någon varit dålig de sista veckorna.
Är det inte höstblåsor så är det feber eller kräks, och varje år runt jul är någon sjuk.

Jag hatar kräks, när jag va yngre hade jag fobi.
När jag va 11 år fick jag höra av en "släkting" om att dom haft magsjuka på natten, vi va där dagen efter.
Då slutade jag äta för jag va så rädd för att kräkas, det slutade med att jag hamnade på sjukhus och blev itvingad mat.
Den gången klarade jag mig iallafall från magsjuka.

Nu när jag har många barn har jag lixom inget val.
Ibland måste jag gå iväg för att inte spy själv.
Mycket prat om kräks, men jag är så less på det.

Nu vill jag att alla i familjen ska få må bra och va friska. <3

Har ni några fobier?

Av Camilla - 15 december 2015 10:46


Maten har inte kommit än, rummet är målat, tvätten och dammsugningen är klar så nu ska jag bara sitta här i soffan med min halvdåliga lilla kille.

Dom yngsta sover.

Kul kul, men det går snabbare med varmvatten :)

Ska man ställa upp för någon som endå inte verkar vilja det?

När skolbarnen kommit hem ska vi göra lite mer julgodis.
Bl.a Mintkyssar och pepparkakshus.

Vad gör ni idag?

Av Camilla - 15 december 2015 09:17


Jisses vad det tar tid att lära sig nya saker, beroende på vad det gäller :)

Nu har jag lyckats få till text och nya bilder till bloggen tack vare Satu.

Tack tack för tipset!:)

Jag håller på att frosta ur frysen nu och det verkar också ta tid, men det va dax nu.
Sånt är jag inte alls bra på.

När vi gick till skolan snöade det lite, jag tycker det är mysigt och nu vill jag ha mer snö.
Mina barn längtar!

Nu ska Lill tjejen sova så jag ska försöka hinna måla lite mer i pojkarnas rum..

Hoppas det vänder för min fina Alfobs snart <3

Idag tänker jag lite extra på min fina vän Idige.

Av Camilla - 14 december 2015 19:51


Jag kom iväg på en kortare promenad nu ikväll, det va behövligt!
Riktigt skönt va det att få lite frisk luft efter en dag inne.

Har ni sett norrskenet?
Det ser mycket finare ut i verkligheten.

Imorgon kommer matleveransen och jag längtar lika mycket nu som alltid :)
Att få fylla kyl och frys är skönt.

Vi kom iväg till mamma för lite julbak.
Nicole och Kevin bakade.

Alvin mumsade tomtar ;)

Cornelia fick mysa med mormor.

Mina barn med deras mormor <3

Det är inte det lättaste att ta en bra bild med alla barnen ;)
Någon vill inte, någon har svårt att va stilla, en blundar osv haha.

Det här bakade vi idag! Mums!:)

Choklad flingor, wienernougat, jordgubb och vanilj fudge och kola.

Nu ska jag ta mig en kopp te och slappa i soffan.

Hoppas ni haft en bra dag.

Kram

Av Camilla - 14 december 2015 10:10


Det här med sjuka barn är inge vidare :/
Och just när det gäller kräks så kan man lixom inte bara åka iväg endå.

Tror tyvärr det är rotaviruset då jag trott att det är bra, men sen bakslag.
Jag känner mig inlåst, och behöver få komma ut lite. Men snart hoppas jag att alla får vara krya.

Jag har hunnit måla lite mer i pojkarnas rum, och nyss åt vi lite mellis.

Vi hänger mest här på golvet :)

Jag har också hunnit göra matlistor för 3 veckor, och sen när Cornelia sover måste jag beställa mat.
Tack och lov för handla 24 när man har sjuka barn och maten börjar ta slut.

Idag är tanken att baka julgodis, vi får se om min lilla kille piggar på sig. Vi andra får baka medans han kurerar sig.

Bara för att 1 är sjuk kan inte resten låta bli att göra saker, det funkar inte i en stor familj.
För då skulle vi få sitta isolerade i flera veckor per år.

Vet att det inte bara är jag som tänker så.

Hoppas ni mår bra.

Av Camilla - 13 december 2015 20:04


Nu blir det soffhäng, dom 3 yngsta barnen sover och nu ska dom andra sova.

Det känns skönt att vi hunnit tapetsera väggen där garderoben stod, och samtidigt blev vi av med massa onödigt skräp.
Det ekar lite i vardagsrummet nu, så imorgon ska jag sätta upp lite tavlor där dom ska vara :)

Mina fina pojkar som blev utklädda till prinsessor idag av sin storasyster. Det är tur att som fortfarande är såpass "små" så dom går med på hennes lekar, det hade aldrig funkat med Kevin ;)

Idag blev det tacos, och det va faktiskt riktigt gott. Men man ledsnar snabbt på det.

Vi bakade en pepparkaksrulltårta också, för att fira 3e advent lite.

Mycket fyllning ska det va! Och dom blev goda.

Bjuder på lite andra bilder <3

Min busiga lilla tjej.

Hon är så gullig, så fort hon hör musik börjar hon hoppa på rumpan, eller så slår hon med saker så det låter till musiken :)

Hoppas ni haft en bra dag.

Av Camilla - 13 december 2015 10:28


Så nu har jag påbörjat projektet av små grabbarnas rum, spacklat och börjar måla det som går.
Det får bli lite pyssel då rummet är litet och för att jag inte orkar ta ut alla möbler (montera ner säng).
Men det blir nog bra.

Nu sitter jag här nyduschad med en kopp kaffe och tänker på gårdagens projekt med att tapetsera.
Haha alltså efter att vi satt upp 4 längder så märkte vi att det va fel håll, ja tydligen kan man ha de här tapeterna åt båda hållen.
Jag ville ju ha vitt, men det blev grått..
Men men vi kör en vägg med grått helt enkelt och resten vitt.
Tror faktiskt det blir jätte fint det också.

Haha så kan det gå, vilken miss!:)

Idag hoppas jag att vi blir klara med iallafall 2 sidor, så jag kan få upp tavlor och hyllor.
Det är lite mer jobb när alla barn är hemma varav en som kryper runt och ställer sig överallt.
Men så får det va.

Jag hade önskat att vi kunde gå luciatåg idag, men vi har en halvrisig kille här hemma :/

Ha en underbar dag.

Av Camilla - 12 december 2015 13:10


Nu tar jag en liten paus, tapetseringen är igång.
Är det svårt att få bort alla bubblor som blir under/på tapeten?!

Jag måste lära mig bli bättre på det här med att måla och tapetsera, bättre sent än aldrig?:)
Som tur är får jag hjälp den här gången.

Imorse när Kevin hade träning va jag i en lekpark med dom andra, tänk vad glada barnen blir för att få va i en annan lekpark.

Kaffet fick jag dricka i lekparken, men vad gör man inte som mamma.

Det va väldigt kallt men friskt och skönt med ordentliga kläder på.

Cornelia fick också va med och krypa, men det slutade med att hon mest la sig och försökte äta upp all sand ;)
Vi träffade också på faster Issa som rastade sina hundar.

Nu är Alfons på träning, Nicole gick hem till min mamma, Cornelia sover och Kevin och Alvin ser på film.

Det gäller att passa på att ta det lugnt mellan varven, även fast det är svårt.

Vad gör ni?

Tack för kommentarer, även fast de flesta kommer på Fb :)

Ovido - Quiz & Flashcards