Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Camilla - 3 maj 2015 20:11

Att va hungrig när man är gravid är en sak, men att amma tar priset. Jisses jag är hungrig jämt och det värsta är att jag varit sockerberoende sen Cornelia föddes.
Och jag har hela tiden tänkt att det inte gör något för att jag endå inte behöver tänka på vad jag äter, jag har trott att kroppen blir som förut iaf.

Men nu måste jag sluta med allt skit, varenda dag har jag vräkt i mig massa onödigt.
Mat måste jag ju äta för att mätta både mig och Cornelia, men jag behöver inte allt extra socker.

Så idag har jag börjat, jag ska försöka att inte äta massa bullar, godis osv mitt i veckan.
Helgerna är helt ok i lagom mängd.

Träna lär jag inte kunna göra än på ett bra tag då kroppen blir mer och mer sliten ju fler barn man föder.
Jag får fortfarande ont i livmodern om jag ansträngt mig för mycket en dag, och jag har ingen lust att få framfall och sånt. Så jag nöjer mig att ta promenader.

Nu ska jag lägga mig i soffan, bredvid ligger lilla prinsessan och sover.
Idag har hon varit vaken mest hela dagen <3

Godnatt.

Av Camilla - 3 maj 2015 11:27

Nu är det film och en kopp kaffe för mig som gäller :)
Alvin sover middag och dom andra får ta det lugnt till filmen, och jag passar på att mysa med Cornelia <3

Jag och barnen va ute redan kl 9, det blev en cykeltur och lek i en park.

Nu är det mulet och kommer lite regndroppar, så jag är glad att vi hann va ute i 2 timmar i det då fina vädret.

Snart dags för lunch.
Idag fick barnen välja och då blir det självklart pannkaka ;)

Ovido - Quiz & Flashcards