Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Camilla - 12 maj 2015 12:27

Alltså det här med amning är ju hur mysigt som helst och har funkat jättebra för mig jämt.

Men självklart måste jag undvika att äta rätt mycket om jag inte vill ha en bebis med magont.

Har sett mammor som lägger upp bilder på insta med vad dom äter, och sen om hur jobbigt dom har det med sina små bebisar som har ont i magen..?
Alltså jag förstår att det är svårt att veta med första barnet, men andra/tredje då borde man väl veta att lök,bönor,chili osv kan orsaka magont hos dom små?

Cornelia har reagerat lite på för mycket oliver och ost.
Sen undviker jag för stark mat, lök, broccoli, ägg, kål av alla slag, osv.
Lite är ok men inte i stor mängd.
Tänker rätt mycket på vad jag äter då sömn är viktigt för mig ;)
Sen har jag ju 4 andra små barn som behöver mig, utan att jag måste bära en liten hela tiden.

Bara ett tips, man kan ju tänka på vad man äter då det ofta beror på det om bebisen har ont i magen.

Nu äter lunchen i magen, och snart ska jag hämta små pojkarna och gå till skolan.

Av Camilla - 12 maj 2015 10:56

Sitter här i soffan med en ny matad prinsessa.
Jag hann iaf köra klart mitt träningspass med band, jag tänker ta det lugnt nu i början.
Är ju faktiskt bara 5 v sen jag födde barn, och kroppen tar tid på sig att återhämta sig den här gången.
Men man måste ju börja någonstans :)

Imorse efter vi lämnat skolbarnen tog vi en promenad, Alfons ville cykla och det va så trist väder.
Min duktiga 4 åring cyklade 35min utan att gnälla <3


Idag hade jag tänkt att möta mamma i handen, hon ville ha sällskap. Men det är så tråkigt att åka upp dit när man inte får shoppa, så jag avbokade det.
Jag ska bara ta det lugnt hemma och mysa med Cornelia <3

Eftersom det är fritidshemmetsdag idag ska jag och dom 3 "små" gå ner till skolan och titta när dom andra springer sitt lopp senare.
Det är lyx att kunna va med barnen så mycket som jag kan nu <3

Ha en bra tisdag.

Ovido - Quiz & Flashcards