Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

:)

Av Camilla - 19 maj 2015 11:20

Kaffe, en sjukling och en sovande bebis betyder en lugn förmiddag.

Lämningen gick Inge vidare :/
Alvin blev så ledsen, Cornelia skrek i vagnen, Alfons som ropade efter mig hela tiden och Kevin som inte ville lämna en ledsen Alvin.
Bättre lämningar kan man ha.

Va till affären och handlade som vanligt, sen har jag bakat tårtbotten.
För självklart ska man ha tårta när man fyller år <3

När jag tänker på vad Nicole önskade sig i present, då inser jag hur stor hon faktiskt blivit.
Min fina tjej, tänk vad mycket du vuxit på dessa 8 år.
Liten som en sparv va du.
2,9 kg och 48 cm.

Idag har du storlek 134/140, snart lika stor som mig :)

Har också hunnit se lite på "efter 10 med malou", Mirka va med.
Och fast jag bara har 5 barn känner jag igen mig i vissa fördomar hon fått höra.
Så tråkigt!
Jag ser bara positiva saker med en stor familj, det enda "jobbiga" kan va syskonbråken men det finns även hos två barn, när dom blir sjuka (ofta går det runt och tar längre tid innan alla är friska).
Tänk så mycket kärlek alla får, det är lycka <3

Det finns dom som "bara" har ett eller två barn och som aldrig ger barnen något. (Kärlek, tid osv).
Dom som känner oss vet hur mycket vi gör för ALLA våra barn.

Nu får jag ofta höra "har ni skaffat tv nu", "men nu räcker det väl", "ska ni va med i familjen annorlunda", ska ni skaffa ett eget fotbollslag".
Sen finns det faktiskt dom som är imponerade och blir glada för våran skull, ofta bara dom som har fler än två barn faktiskt.
Men det är dom som vet vad man får av en stor familj.

Ni är mitt liv <3

Jag är så glad att du gett mig alla barn <3
Bättre man kan man inte ha.

Alla vill olika saker med sitt liv, och jag har velat ha många barn( inget jag planerade från början), men det är det som gett mig något.
Man får ge och ta.

Andra väljer att resa massa, plugga, ha ett krävande jobb, träna osv. Man måste respektera vad alla vill.

Nu ska jag göra lite nytta.

Ta hand om er.

 
 
Stamp-E

Stamp-E

19 maj 2015 12:26

vet hur det är.. kommer själv från en stor familj, vi är 9 barn,
ja samma mamma och pappa (alltid samma fråga så jag brukar säga så direkt haha)... men mamma älskade bebisar, och farsan gillade sex, så det blev som det blev hehe...

själv får vi vår tredje i september, och det finns inga planer på att sluta.. barn är meningen med livet, ett mirakel, och kan man så kör på....

ha en supernajs dag och hoppas den lille kryar på sig.

Kram Stamp-E

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 
Idige

Idige

19 maj 2015 13:42

"Mamma älskade bebisar och farsan gillade sex " vilken härlig kombination! I mitt äktenskap är det nog tvärt om ha ha <3

Jag är en av dom som är imponerad över hur orken o tiden räcker till! Camilla och Rickard sträck på er, ni har fantastiska barn och är ett fantastiskt team!
Stor familj = mycket kärlek och syskon är väl det bästa man kan ge sina barn!
Men, det livet passar inte alla, men de med färre antal barn/inga barn kanske inte ska ha så mycket åsikter?!

Kram Idige

http://litenmensotenda.blogg.se

Camilla

19 maj 2015 15:23

Haha härlig kommentar visst?:)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards