Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Camilla - 15 juni 2015 21:48

Idag har vi planterat blommor på mormors grav.
Jag fick med mig dom tre små, Alvin och Alfons hjälpte till och Cornelia sov i vagnen.

Alvin gick som vanligt utan problem, men fick stå en stund på brädan när vi nästan va hemma.

Nu är det rutin att barnen mest är ute och bara kommer in för att äta. Precis som när jag va liten :)

Ikväll blev det en vanlig nattning, och framförallt inget tjafs.
Men nu ska jag lägga mig med min lilla tjej som har lite svårt att komma till ro.

Du har blivit så stark min lilla tjej <3
Vill ofta att man håller i hennes händer och hon drar sig upp till sittandes.

Nu är det dags att sova.
Godnatt.

Av Camilla - 15 juni 2015 11:07

Idag är jag trött, känner att jag kommer bli förkyld och har huvudvärk.

Kompisen väckte Kevin kl 3 inatt och ville gå upp!! Det fick dom inte, tillslut fick vi dela på dom och Rickard fick lägga sig i samma rum.
Det är lite skillnad på hur föräldrar gör och vad alla tillåter märker man.
Jag är nog en rätt "hård" mamma, för jag tycker barnen ska lära sig vissa saker.
Äter man ska man inte leka eller va högljudd, är det dags att sova ska det va tyst osv..
Sen att barnen inte alltid lyssnar direkt är ju en annan sak ;)

Men vi kom iväg imorse tillslut, dagis barnen är hemma med mig.
Ingen av dom ville va där och jag är ju endå hemma.

Vi va ute tills dom ledsnade, sen har jag bara städat, tvättat och fixat.
Först nu satte jag mig då Cornelia blev hungrig :)

Ha en bra måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards