Jag och mina 5 hjärtan.

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Samma vecka <3

Av Camilla - 25 november 2014 09:00

God förmiddag.

Tre av barnen är lämnade, och jag och Alfons har nästan precis kommit hem igen efter alla lämningar.
Tog bara 45 minuter idag haha.

Kaffe är klart och nu ska jag ta det lugnt en stund.
Blir att jobba från kl 12 idag, och självklart ställer min underbara mamma upp och tar hand om Alfons <3

Jag har kollat igenom lite bilder på hur min mage sett ut förut i samma vecka.

Dagens mage.

Magen i samma vecka när Alvin låg där.

Ska bli så spännande att se vad det är för liten som ligger i magen, och vi alla längtar så mycket <3

Ni som är gravida och äter extra järn, är blutsaft bra?
Jag har aldrig testat det.
Blir magen paj av det också? Och hur ofta tar man det?

Ha en underbar tisdag.

 
 
Linda

Linda

25 november 2014 15:14

Blutsaft fungerar att kombinera i början med de vanliga gravidtabletterna, påverkar inte magen på samma sätt som Niferex. Men sen när järnnivåerna börjar tryta och man får direktiv om att tillsätta mer järn så är det tyvärr niferex eller liknande sorter som gäller, de innehåller 10 gånger så mycket järn som blutsaft... :/

Så trots magkrångel så är niferex det bästa alla gånger, man kunde önska att pepparkakor gav lika mycket järn! ^^,

//L

http://lindamark.se

Camilla

25 november 2014 19:37

Okej :( trodde man kunde använda bara blutsaft.
Får väl börja direkt med niferex som är mycket bättre än deuferon iaf =)

 
Linda

Linda

25 november 2014 21:26

Ja, om du känner att du behöver mer järn eller fått direktiv om det så är det lika bra att hoppa på niferex direkt. De smakar ju inget om man är snabb till skillnad från uppstötningstabletterna! :) det är väl bara att magen blir lite krånglig ett tag. Försöker att äta mycket annat järnrikt när jag väl är uppe på en bra nivå igen och låta magen få vila lite emellan.

Lycka till! ;)

http://lindamark.se

Camilla

26 november 2014 08:54

Jag har aldrig behövt tabletterna mot sura uppstötningar :)
Tycker verkligen att jag äter mycket järnrik mat den här gången, men det verkar inte hjälpa. Får se vad min bm säger nästa vecka om jag orkar vänta tills dess haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 21 januari 2016 20:52

Ni hittar mig på nouw.com/5barnochfru

Av Camilla - 21 januari 2016 19:07

Dags att testa en ny portal. Följ mig på nouw. "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2845193492" ...

Av Camilla - 21 januari 2016 06:37


Godmorgon, att börja morgonen med lite film och mys med barnen är det bästa. Det är "bara" Alvin och Cornelia som är vakna, men snart ska jag väcka dom andra. Natten då, sämre igen. Varför vaknar Cornelia ledsen så ofta?:( Eller vaknar gör hon...

Av Camilla - 20 januari 2016 20:11

Kväll igen och dom äldsta barnen har lagt sig. Själv är jag helt slut, och känner av mina bihålor igen. Men det är väl dags för lite förkylningar nu igen, jag har laddat upp med nässpray och koksalt. Idag kände jag att det va min tur att få gö...

Av Camilla - 20 januari 2016 11:57

Dags att sätta upp lite mål. Jag behöver ha något att se fram emot, och jag har funderat hela morgonen. Ibland måste man helt enkelt tänka på sig själv, vilket jag är väldigt dålig på. Tyvärr finns det inte många att dela sina tankar med, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards