Jag och mina 5 hjärtan.

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Camilla - 28 november 2013 20:50


Vi har haft en riktigt mysig eftermiddag idag.

Lunchade med mamma, sen blev det bullbak och jag kom ihåg saffran den här gången =)

Så nu får jag börja bjuda hit folk på bullar, då vi har några påsar i frysen.


Måste säga att jag aldrig smakat lika goda bullar som jag gör, yes lite ego får jag vara.

Kanske för att jag bakar bullar så ofta? haha.


 


Vi bjöd över mamma på kaffe och bulle och spelade Yatzy.

Kevin utklassade oss alla haha.

Det är riktigt kul att spela spel med barnen nu när dom blivit lite större och förstår bättre =)

Andra gången vann jag! haha.


Efter middagen tog jag och prinsessan en kvällspromenad, gick och tittade på alla fina ljusslingor som folk börjat sätta upp, pratade massa och bara hade det trevligt <3

Tänk att hon blivit så stor att hon vill gå med mig på en promenad på kvällen, vi gick inte så långt men det va skönt att få komma ut efter en dag inne med 2 sjuklingar.


 


Hoppas mina febriga killar sover bort febern, är så tråkigt att se sina barn sjuka =/

Har en känsla av att det inte kommer bli mycket sömn inatt, man kan ju tro att barn med feber ska sova bättre, men inte mina. Dom blir lixom pigga på natten och är mer vakna än dom sover.

Men vi får väl se =)


Nu ska jag passa på att sova. Och hoppas att INGEN vaknar kl 4.45 som dom gjorde imorse, haha.


Sov gott.



Av Camilla - 28 november 2013 10:27


Sitter här och försöker bli pigg med en kopp kaffe. =)

Det här med sjuka barn (som bökar på natten) och tidiga mornar börjar ta ut sin rätt, för just nu känner jag mig så sliten och trött.

Men det är bara att bita ihop =)


Tänkte att vi ska baka lite saffransbullar med mandelmassa efter lunch.

Just nu är pojkarna trötta, lilleman sover, Alfons ligger och ser en film och somnar snart, Kevin sitter i soffan i vardagsrummet då han inte ville se filmen som Alfons valt och Nicole sitter här och ritar.

Ibland måste man låta barnen få vara ifred och inte jämt sitta med, för det vill dom inte alltid.


Är faktiskt skönt med såna här "slappa" dagar ibland, slippa stressa runt och lämna och hämta.

Nicole valde själv att vara ledig idag, hon gillar att sitta hemma och pyssla =)


Får se hur länge barnen är dåliga den här gången?


Igår ställde sig Alvin upp helt själv från sittande, min lilla stora kille <3

Får se när han börjar gå själv? Just nu går han rätt bra när han håller en i handen.

Till jul kanske?


Morgonmys med storasyster <3

 


Imorgon är det äntligen fredag, jag gillar fredagar =)

Fredagsmys med min man hoppas jag på?

Sen får vi se vad helgen bjuder på, pynta och baka peppisar ska vi iaf om jag får bestämma =)


Ha en bra torsdag.


Ovido - Quiz & Flashcards